Pozdrowienia dla wszystkich miłośników piłki nożnej z całego świata.
Nowy sezon w końcu nadszedł i cieszymy się, że możemy przeprowadzić Cię przez aktualizację 2.0.0 dla eFootball™ 2023.

[PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox Series X|S, Xbox One, Windows, Steam®, iOS, Android]

*Wymienione poniżej korekty obejmują zmiany wprowadzone w aktualizacji eFootball™ 2022 Mobile v1.1.4.

Poprawki i modyfikacje rozgrywki

Ta aktualizacja oznacza początek kolejnego zupełnie nowego sezonu. W tej aktualizacji położyliśmy nacisk na poprawę realizmu i konkurencyjności meczów użytkowników. W związku z tym wprowadziliśmy szeroką gamę ulepszeń i dostosowań w oparciu o tematy „grywalności”, „indywidualności gracza” i „właściwego balansu gry”.
Przyjrzyjmy się dokładniej niektórym ulepszeniom, które wprowadziliśmy w tej aktualizacji.

Ulepszenia grywalności

W tej aktualizacji wprowadziliśmy ulepszenia dotyczące reakcji ruchowych graczy zarówno podczas scenariuszy ataku, jak i obrony.
Zdajemy sobie sprawę, że zdarzały się przypadki stosowania nadmiernej bezwładności w sytuacjach defensywnych, zwłaszcza podczas zmiany kierunku lub całkowitego zatrzymania podczas ruchu Dash. W związku z tym wprowadziliśmy poprawki do aplikacji bezwładności. Gracze będą teraz mogli szybciej reagować na nagłe zmiany kierunku przeciwnika, a także łatwiej zawracać i ścigać przeciwników.
Jeśli chodzi o atakowanie, wprowadziliśmy ulepszenia w zakresie manewrowości kontroli nad piłką poprzez przeglądanie animacji związanych z dryblingiem, a także szybkości dotknięcia piłki.
Te zmiany z pewnością podniosą atmosferę w bitwach na piłkę 1 na 1.

Ewolucja indywidualności graczy

Z drugiej strony przyjrzeliśmy się również wyrażaniu indywidualności graczy.

Do tej pory statystyka przyspieszenia graczy była jedynym decydującym czynnikiem określającym ich prędkość ruchu i przyspieszenie w sytuacjach defensywnych. To z kolei stworzyło problem polegający na tym, że obrońcy o wysokich zdolnościach defensywnych nie byli odpowiednio reprezentowani. I odwrotnie, napastnicy, którzy nie są zdolni do obrony, mogliby łatwo odzyskać posiadanie na linii frontu. Aby rozwiązać ten problem, wprowadziliśmy poprawki do kryteriów odbicia dla przyspieszenia graczy; Świadomość defensywna i Świadomość GK będą teraz brane pod uwagę podczas określania prędkości ruchu i przyspieszenia graczy w sytuacjach defensywnych.

W podobnym tonie zrewidowano również kryteria odbicia dla kontroli nad piłką. Podobnie jak w poprzednim przypadku, szybkość dotykania piłki przez graczy była zależna wyłącznie od ich statystyk przyspieszenia w przeszłości. Zostało to zmienione i ich statystyki kontroli nad piłką będą teraz również brane pod uwagę. Co więcej, zmniejszyliśmy wpływ wzrostu graczy na ich reakcję na kontrolę nad piłką. Dzięki temu wyżsi gracze z wysoką statystyką kontroli nad piłką mogą kontrolować piłkę i szybciej przejść do następnej gry.

Zwody zostały również sprawdzone w podobny sposób, a wpływ statystyk dryblingu graczy został wzmocniony, a efekt ich wzrostu został zmniejszony. Dzięki temu wyżsi gracze z wysokimi statystykami Dryblingu mogą wykonywać zwody szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Jeśli chodzi o zwody, jesteśmy świadomi problemu, w którym gracze byli w stanie wykonywać zwody wielokrotnie i nienaturalnie po kolei, a także wykonywać ostre i ostre zwody, nawet gdy byli zmęczeni pod koniec meczu. Dlatego wprowadziliśmy poprawki do szybkości zwodów, tak aby wraz ze spadkiem wytrzymałości graczy zmniejszała się również ich szybkość zwodów. Dodatkowo, Na szybkość zwodów wpływa również chwilowe zmęczenie podczas wykonywania zwodów po kolei. Powtarzające się zwody spowodują również większą redukcję wytrzymałości w trakcie meczu.

Oprócz powyższego wprowadziliśmy również różne inne poprawki, aby lepiej odzwierciedlić indywidualność graczy.
Gracze, których indywidualność nie została dobrze wyrażona w przeszłości, będą teraz mogli grać na swoje mocne strony, co z pewnością otworzy nowe podejście taktyczne i więcej możliwości dla zastosowań graczy.

Dostosowanie balansu rozgrywki

Obrona przed rzutem rożnym

Rzuty rożne często dają ważne okazje do zdobycia bramki w prawdziwym świecie piłki nożnej. Zdajemy sobie jednak sprawę, że schematy punktacji z rzutów rożnych były nieco nierealistyczne w poprzednich wersjach gry. W związku z tym dostosowaliśmy trajektorię i dokładność kopnięć. Dostosowaliśmy również ustawienie i reakcje obrońców i bramkarza.

Obrona przed startem

Innym problemem było to, że zaraz po rozpoczęciu meczu padło zbyt wiele bramek, co nie jest powszechnym widokiem w prawdziwym futbolu. Zostało to również rozwiązane poprzez dostosowanie umiejscowienia oznakowania obronnego i linii obrony na początku. Zmiany służą łagodzeniu sytuacji, w których nienaturalne oznaczanie ludzi pozwala graczom opozycji na uwolnienie się.

Zespół zajmujący się rozgrywką regularnie monitoruje i dostosowuje balans gry w celu uzyskania bardziej odpowiedniego balansu meczowego dla naszych cenionych użytkowników. Korekty te opierają się nie tylko na regularnie przeprowadzanych przez nas ankietach, ale także na danych statystycznych z ogromnej liczby codziennych meczów, filmach publikowanych w mediach społecznościowych, a także na Państwa bezpośrednich i bardzo cenionych opiniach.
Oto kilka zmian w balansie rozgrywki, które wprowadziliśmy w tej aktualizacji.

Styl gry zespołowej „Długa piłka”

Drużynowy styl gry „Długa piłka” jest ucieleśnieniem znanej taktyki „Route 1 football”. W tym stylu gry zespołowej długie piłki są kopytkowane w kierunku samotnego celu na linii frontu w nadziei na zakwestionowanie i utrzymanie posiadania wysoko na boisku w celu uzyskania szybkich okazji do ataku. Pojawił się jednak problem polegający na tym, że pomocnicy ustawiali się wyżej na boisku na końcu długiej piłki, co utrudniało atakowanemu graczowi walkę i utrzymanie piłki. Prowadziło to również do większego ryzyka narażenia na kontrataki w przypadkach przechwycenia długich piłek. Aby rozwiązać ten problem, dostosowaliśmy ustawienie graczy pomocników.

Precyzja pierwszych strzałów

Podczas pierwszej próby oddania strzału przed bramkę lub po dośrodkowaniu często zdarzały się pomyłki poza bramką, nawet jeśli zawodnik utrzymywał równowagę. W związku z tym wprowadziliśmy poprawki, dzięki którym jeśli gracz zachowa równowagę podczas próby oddania pierwszego strzału, strzał będzie miał wyższą celność. Gracze z umiejętnością gracza „Pierwszy strzał” będą mieli jeszcze większą szansę na trafienie w cel.

Mamy nadzieję, że spodoba Wam się nowy sezon eFootball™ 2023 i ulepszona rozgrywka. Jak zawsze, bardzo cenimy sobie Wasze opinie. Zespół ds. rozgrywki weźmie pod uwagę Wasze opinie, starając się zapewnić wszystkim jeszcze bardziej wciągające wrażenia.

[iOS, Android]

Ulepszona grywalność

Dostosowanie pozycji przycisku

Możesz dostosować położenie każdego przycisku na ekranie podczas gry z „Klasycznym” typem sterowania.
Teraz masz swobodę umieszczania każdego przycisku w taki sposób, aby najlepiej grać w grę zgodnie z rozmiarem urządzenia i osobistymi preferencjami.
*Aby dostosować przyciski, przejdź do [Dodatki] > [Ustawienia gry] > [Ustawienia gry] > [Konfiguracja przycisków].

Ogólne poprawki zastosowane w celu złagodzenia lub wyeliminowania błędów przedstawionych poniżej

[PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox Series X|S, Xbox One, Windows, Steam®]
・ Aplikacja może ulec awarii z powodu błędu
・ Podczas próby bezpośredniego strzału w miejsce, w którym trafiają dośrodkowania, gracz może dotknąć klatką piersiową przed oddaniem strzału
・ Wprowadzenie komendy Kontrolowanego Strzału natychmiast po komendzie Ogłuszającego Strzału spowoduje, że gracz wykona szybki Kontrolowany Strzał
・ W meczach online, zwody kopnięcia mogą nie zostać wywołane, nawet jeśli wprowadzono komendę zwodu kopnięciem
・ Korekty trajektorii rzutów od bramki nie są odzwierciedlane
・ W przypadku bramkarzy komenda „podnieś piłkę” nie może być wykonana zgodnie z przeznaczeniem
・ Po wpisaniu pewnych komend bramkarskich w określonych sekwencjach, bramkarz może stać się wolniejszy w ruchu
・ Bramkarz może nie stanąć na nogi po wykonaniu rzutu obronnego
・ Niektórzy bramkarze mogą mieć skrzyżowane ręce, gdy otrzymują piłkę od zawodnika przed wykopem bramki
・ Mecz może się nagle zakończyć, gdy piłka zostanie odbita od obrońcy i wpadnie do siatki
・ W przypadku wznowienia szybkim wrzutem mecz może zostać wznowiony bez pokazywania piłki
・ Gdy piłka wypadnie do rzutu rożnego, mecz może zostać wznowiony natychmiast po tym, jak piłka wypadła poza grę
・ Mimika twarzy graczy może się nagle zmienić
・ Ramiona niektórych widzów mogą poruszać się w nienaturalny sposób
・ W przypadku opóźnienia połączenia w meczach online gracze mogą poruszać się samodzielnie po opanowaniu piłki, nawet jeśli nie wydano żadnych poleceń
・ Niektóre polecenia mogą spowodować przedwczesne zakończenie meczów PvP online i ich unieważnienie
・ Na niektórych stadionach części trybun mogą nadmiernie świecić i migotać podczas niektórych przerywników
・ Na niektórych stadionach oświetlenie wokół dachu może migotać podczas niektórych przerywników
・ Podczas przerywników filmowych dotyczących zwycięstwa w niektórych zawodach niektóre części stadionu mogą nie być wyświetlane
・ Na niektórych stadionach podczas powtórek na pierwszym planie wyświetlana jest grafika przypominająca filary.
・ Exp. Ekran zdobywania jest wyświetlany, nawet jeśli nie ma zdobytych punktów doświadczenia
・ Jeśli w Wyzwaniach (Autentycznych) odbywają się tylko nieodpowiednie wydarzenia, podczas przechodzenia z ekranu wydarzeń pojawi się błąd
・ Po wymianie punktów eFootball™ na przedmioty w grze, kursor powraca na górę listy
・ Na ekranie szczegółów gracza nazwa kolumny, w której są wyświetlane informacje dotyczące biegłości w stylu gry zespołowej, jest błędnie zatytułowana „Styl gry zespołowej”.
・ W menu [Kontrakt] > [Standardowa lista graczy] dalsze wyświetlanie graczy bez sortowania spowoduje ciężkie przejścia na ekranie i ruch
・ Po rozwinięciu odtwarzacza do maksymalnego poziomu, mała miniatura pozostaje taka sama, mimo że zdjęcie karty gracza uległo zmianie
・ W [Standardowa lista graczy] wielokrotne przełączanie filtrów sortowania między „Wartość gracza” a „Cena” spowoduje błędne wyświetlanie listy graczy
・ W niektórych językach końcówki zdań mogą być wyświetlane błędnie na niektórych ekranach
・ W [Ustawienia gry] > [Dźwięk] > [Dźwięk] > [Własne] dźwięki otoczenia mogą być nadal odtwarzane podczas meczu, nawet jeśli opcja [Stadion] jest ustawiona na 0
・ W niektórych językach kolejność wyrazów wyświetlanego tekstu jest błędna
[iOS, Android]
・ Aplikacja może ulec awarii z powodu błędu
・ Podczas obrony podań przeciwnika i rzutów wolnych „Match-up” nie może być uruchamiany w sposób ciągły i zamiast tego może zostać przerwany
・ Podczas obrony stałego fragmentu gry z typem kontroli Obrona ustawionym na „Standardowy” dla „Klasycznego” typu sterowania, gracze nie będą doskoczyć nawet po naciśnięciu „Dash & Pressure”
・ Wykonanie Kontrolowanego Strzału w takich sytuacjach, jak natychmiast po wykonaniu zwodu kopnięciem, może skutkować błędnym wywołaniem Ogłuszającego Strzału
・ Po podaniu do pobliskiego członka drużyny w krótkim rogu, komendy panowania nad piłką mogą nie zostać uruchomione zgodnie z przeznaczeniem
・ W przypadku opóźnienia połączenia w meczach online gracze mogą poruszać się samodzielnie po opanowaniu piłki, nawet jeśli nie wydano żadnych poleceń
・ Bramkarz może nie stanąć na nogi po wykonaniu rzutu obronnego
・ Bramkarze mogą nienaturalnie zareagować na podanie z tyłu
・ Wykonywanie określonych poleceń podczas wrzutu spowoduje kolejne zwody wrzutu
・ Podczas wykonywania rzutu rożnego wielokrotne wciskanie przycisku „Przełącz widok” spowoduje wielokrotne przełączanie widoku z kamery
・ Mecz może się nagle zakończyć, gdy piłka zostanie odbita od obrońcy i wpadnie do siatki
→ Po wykonaniu podania z tyłu do bramkarza, bramkarz nie może przyjąć dotknięcia, które skutkowałoby strzeleniem gola samobójczego.
・ Przyciski w menu pauzy nie reagują na dotknięcie ekranu
・ Podczas zdobywania bramki mocnym strzałem piłka może przebić się przez bramkę
・ Podczas wykonywania rzutu wolnego po raz pierwszy z oddaloną kamerą, kilkakrotne naciśnięcie przycisku „Przełącz kąt kamery” spowoduje wyświetlenie przewodników po poleceniach
・ Klawisz „Wstecz” urządzenia może nie działać podczas meczów offline
・ W meczach online mecz może zostać wznowiony, a ekran automatycznych ustawień planu gry będzie nadal wyświetlany, gdy skończy się limit czasu
・ Informacje dotyczące „serii” graczy nie są dostępne na ekranie planu gry w trakcie meczu
・ Podczas rozgrywek online zamiast tego mogą zostać odzwierciedlone inne ustawienia kamery niż skonfigurowane
・ W [Ustawienia aparatu] wielokrotne stukanie przycisku „Wstecz” może powodować częste przełączanie między ekranem ustawień aparatu a niebieskim tłem
・ Podczas świętowania gola, jeśli jeden palec zostanie przytrzymany na ekranie, przerywnik filmowy nie może zostać pominięty przez dotknięcie ekranu drugim palcem
・ Exp. Ekran zdobywania jest wyświetlany, nawet jeśli nie ma zdobytych punktów doświadczenia
・ W meczu towarzyskim zmieniona nazwa drużyny nie jest wyświetlana w historii meczów
・ W meczu towarzyskim kontuzje graczy będą nadal występować, nawet po ustawieniu opcji „Kontuzje” na „Wył.”
・ W trybie Friend Match dostęp do danych użytkownika spowoduje wyświetlenie własnych danych użytkownika zamiast danych przeciwnika
・ W planie gry menu rezerw pozostaje aktywne, nawet jeśli nie ma zarejestrowanego gracza rezerw
・ W planie gry przeglądanie danych gracza rezerwowego spowoduje wyświetlenie pozycji przewijania listy rezerw, która została zresetowana
・Gdy widok karty zostanie wybrany w [Moja drużyna] > [Gracze], przewinięcie w górę lub w dół listy tymczasowo wyłączy opcję „Obróć”.
・ Podczas odnawiania kontraktów w [Moja drużyna] > [Gracze], wybranie gracza po sortowaniu w kolejności [Czas trwania kontraktu] spowoduje, że karta gracza innego gracza zostanie błędnie wyświetlona
・ Na ekranie szczegółów gracza nazwa kolumny, w której są wyświetlane informacje dotyczące biegłości w stylu gry zespołowej, jest błędnie zatytułowana „Styl gry zespołowej”.
・ Po nałożeniu blokady na menedżera, gdy w drużynie jest więcej niż 4 menedżerów, ikona blokady pojawi się na chwilę na innych menedżerach wyświetlanych z tyłu
・ W opcji [Standardowa lista graczy] lub [Lista menedżerów] podczas filtrowania graczy/menedżerów za pomocą opcji „Narodowość/region” wystąpią niezgodności między wyświetlanymi nazwami regionów i obrazami
・ Po dotknięciu nieaktywnego menu efekty dźwiękowe menu mogą być odtwarzane błędnie
・ W przypadkach, gdy dotknięcie ekranu nie powoduje przejścia ekranu, efekty dźwiękowe menu mogą nadal błędnie odtwarzać
・ W [Ustawienia gry] > [Dźwięk] dźwięki otoczenia mogą być nadal odtwarzane podczas meczu, nawet jeśli opcja [Stadion] jest ustawiona na 0
・ Po ustawieniu typu sterowania na „Klasyczny” w niektórych językach, „Przycisk nacisku” nie jest wymieniony w przewodniku po poleceniach „GK Dash” w obszarze [Dodatki] > [Pomoc] > [Lista poleceń] > [Obrona]
・Gdy Typ sterowania jest ustawiony na „Standardowy”, przyciski wyświetlane w filmie instruktażowym dotyczącym polecenia „Nacisk” są nieprawidłowe
・ Gdy gracz otrzyma żółtą kartkę w meczu samouczka, ikona żółtej kartki nie jest wyświetlana obok imienia gracza
・ W samouczku dotyczącym poleceń „Dopasuj” wyświetlane informacje zwrotne na temat polecenia różnią się od wykonanego polecenia
・ Podczas bezpłatnego treningu cały ekran może stać się czarny, z wyjątkiem wyświetlaczy interfejsu użytkownika
・ W samouczkach dotyczących poleceń „Drybling” i „Naciskanie” komunikat „Zdobędzie przeciwnika” jest błędnie wyświetlany po tym, jak piłka wpadnie do którejś z bramek

Globalne ulepszenia

[PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox Series X|S, Xbox One, Windows, Steam®]
・ Podczas zwalniania gracza, który jest już zarejestrowany w planie gry, zostanie wyświetlony komunikat ostrzegawczy informujący, że „Gracz jest obecnie zarejestrowany w planie gry”, a wspomniany gracz może teraz zostać zwolniony bezpośrednio po tym
・ Podjęto różne środki, aby zapobiec manipulowaniu decyzjami o wynikach meczów poprzez kończenie meczów online za pomocą nieodpowiednich środków
・ W każdym trybie i meczach wprowadzono szereg drobnych poprawek, aby poprawić ogólne wrażenia z gry
[iOS, Android]
・ Wprowadzono zmiany w rozmieszczeniu przycisków w ustawieniach „Klasycznego” typu sterowania
・Gracze zarejestrowani w Planie Gry mogą zostać uwolnieni bezpośrednio, z komunikatem ostrzegawczym wskazującym „Wybrałeś gracza w swoim Planie Gry”
・ Podjęto różne środki, aby zapobiec manipulowaniu decyzjami o wynikach meczów poprzez kończenie meczów online za pomocą nieodpowiednich środków
・ W każdym trybie i meczach wprowadzono szereg drobnych poprawek, aby poprawić ogólne wrażenia z gry