Dzisiaj dajemy aktualizację na temat zgrania na nowo, ujawniając zmiany przy premierze i bardziej szczegółowo o stylach zgrania w naszym nowym systemie. W FUT ​​23 naszym celem jest zwiększenie różnorodności składu, aby umożliwić bardziej zróżnicowane zespoły, ułatwić budowanie składu i usunąć wspólne punkty bólu.

NOWA DEFINICJA CHEMII: AKTUALIZACJA

Oto krótkie podsumowanie nowego systemu chemii wprowadzonego w FIFA 23:

  • Gracze mogą zdobyć do 3 punktów zgrania, mając graczy tej samej narodowości/regionu, ligi i klubu w swojej początkowej XI.
  • Linki pozycyjne zostały całkowicie usunięte, a Twoi zawodnicy mogą teraz linkować niezależnie od swojej pozycji na boisku.
  • Gracze mają preferowane i alternatywne pozycje.
  • Ogólna chemia drużyny została usunięta, więc musisz skupić się tylko na budowaniu indywidualnej chemii dla każdego gracza.
  • Usunęliśmy negatywny wpływ na atrybuty powodowany niską zgraniem, dzięki czemu gracze zawsze będą grać przynajmniej z atrybutami swojego przedmiotu.
  • Usunięto system lojalnościowy.

ZARABIANIE CHEMIĄ

Dodanie graczy do początkowej XI tej samej narodowości/regionu, ligi i klubu zapewni zgranie po osiągnięciu progów. Skumulowane progi Chemii w momencie wprowadzenia będą następujące:

 

        1 CHEMIA        2 CHEMIA       3 CHEMIA
  KLUB   2 graczy   4 graczy     7 graczy
  NARODOWOŚĆ/REGION   2 graczy   5 graczy     8 graczy
  LIGA   3 graczy   5 graczy     8 graczy

Potrzebujesz tylko jednego dodatkowego gracza z tego samego klubu lub narodowości/regionu, aby odblokować pierwszy punkt chemii. Dopasowanie zarówno klubu, jak i narodowości/regionu daje 2 punkty zgrania.

STYLE ZGRANIA

Style zgrania będą nadal umożliwiały zwiększanie zestawów atrybutów u graczy. Kwota, o którą Atrybut zostanie zwiększony, będzie zależeć od zgrai tego gracza. Im wyższa indywidualna Chemia gracza, tym wyższy może być wzrost jego Atrybutu.

Poniższe tabele pokazują przyrosty Atrybutów dla każdego stylu zgrania przy 3, 2 i 1 zgraniu zarówno dla zawodników z pola, jak i bramkarzy.

= Wysoki wzrost

=Średni wzrost

= Niski wzrost

Oto wzrost stylu zgrania dla graczy przy 3 zgraniu:

Zobacz pełnowymiarowy stół

Zwiększa się styl zgrania dla graczy przy 2 zgrania:

Zobacz pełnowymiarowy stół

Styl zgrania zwiększa się dla graczy przy 1 zgraniu:

Zobacz pełnowymiarowy stół

CHEMIA W GRZE I ZMIANY

Zawodnicy, którzy zostaną zmienieni w meczu, będą grać bez zwiększania Atrybutów z systemu Chemii. Należy pamiętać, że w FUT 23 negatywne atrybuty zostały usunięte, więc nawet przy 0 zgraniu gracze będą wykonywać swoje podstawowe atrybuty.

Co więcej, po rozpoczęciu meczu FUT wszelkie zmiany wprowadzone przez zarządzanie drużyną w formacjach, taktykach lub pozycjach zawodników nie wpłyną na zgranie Twoich startowych zawodników XI.

CHWILE FUT

FUT Moments, nasza najnowsza rozgrywka dla jednego gracza, wprowadza nowy sposób gry w FIFA Ultimate Team™ i zdobywania nagród. FUT Moments skupia się na zabawnych, krótkich scenariuszach z różnorodnymi wyzwaniami. W Moments FUT zdobędziesz nowy rodzaj waluty, Gwiazdy FUT, które możesz wymienić na przedmioty i paczki w Galerii gwiazd Moments.

Dzięki FUT Moments chcieliśmy osiągnąć następujące cele:

  • Dostarcz nowy tryb, który oferuje szeroką gamę unikalnych wyzwań, które będą aktualizowane w FUT 23, od treningu umiejętności po odtwarzanie prawdziwych meczów piłki nożnej.
  • Zapewnij krótszą rozgrywkę niż nasze inne tryby gry.
  • Oferuj wyjątkową rozgrywkę dla wszystkich poziomów umiejętności graczy FUT, z szeroką gamą trudności.
  • Stwórz system postępów i nagród, który zapewni graczom większą kontrolę i wybór.

 

HISTORIE

Każdy Moment rozpoczniesz od wybrania Historii. Każda historia będzie oparta na motywach sezonowych, kampaniach FUT lub prawdziwych wydarzeniach z przeszłości lub teraźniejszości futbolu. W tym przykładzie wprowadzimy historię Rise of Mbappé.

Niektóre historie będą ograniczone czasowo i będą musiały zostać ukończone przed wygaśnięciem, podczas gdy inne będą dostępne przez cały czas trwania FUT 23.

 

ROZDZIAŁY

Każda historia składa się z rozdziałów, tematycznych grup zabaw, które zawierają same momenty.

Zawsze zaczynasz z co najmniej jednym odblokowanym rozdziałem w historii, podczas gdy inne mogą być zablokowane, co wymaga zebrania określonej liczby gwiazdek FUT z odblokowanych rozdziałów tej historii, aby móc go odblokować i kontynuować.

Tutaj, w Rise of Mbappé: Early Career zaczyna się odblokować, więc najpierw zrobimy postępy, zanim będziemy mogli odblokować i zagrać w resztę.

 

MOMENTY

Chwile to indywidualne scenariusze, w które będziesz grać. Oto jak działają:

 

  • Chwile zawierają od jednego do trzech wyzwań, które musisz wykonać, aby ukończyć tę chwilę i zdobyć związane z nią gwiazdki FUT.
  • Każdy z nich ma punkt wyjścia w grze, taki jak rzut wolny, wrzut z autu lub w środku scenariusza ataku lub obrony, który określi, jak zaczniesz podejmować wyzwanie.
  • Chwile mają co najmniej jeden poziom nagrody, a niektóre maksymalnie trzy, co daje odpowiednio od jednej do trzech gwiazdek FUT.
  • Możesz zacząć od najniższego poziomu nagród i piąć się w górę, zdobywając Gwiazdę FUT za każdy ukończony poziom nagród, lub możesz spróbować swoich sił najpierw na najwyższym poziomie nagród, aby za jednym zamachem zdobyć wszystkie niezarobione gwiazdki FUT w danym momencie .
  • Różne poziomy nagród mogą zmieniać elementy, takie jak wymagania dotyczące składu, czas do ukończenia lub poziom trudności procesora AI w miarę zwiększania/zmniejszania poziomu nagrody.
  • Będziesz musiał ukończyć wszystkie wyzwania w wyznaczonym czasie lub będziesz musiał spróbować ponownie.
  • Odblokowany moment można odtworzyć w dowolnym momencie, jednak powiązane z nim gwiazdy FUT można zdobyć tylko raz na dowolnym poziomie nagród.
  • Ukończenie wszystkich momentów i wszystkich poziomów nagród w rozdziale zapewni Ci dodatkowe gwiazdki FUT (więcej o tym później).

Spróbujmy Zwycięstwo w 88. momencie w rozdziale Wczesna kariera. Aby zakończyć ten moment, dołączysz do meczu z dwiema minutami pozostałymi w scenariuszu ataku. Musisz strzelić gola z Mbappé, aby zremisować mecz, jednocześnie upewniając się, że druga drużyna nie zdobędzie gola, aby zdobyć jedną Gwiazdę FUT.

 

W innych historiach jest wiele momentów, które możesz poznać i wypróbować. Ten moment nie ma wymagań dotyczących składu i opiera się na wymyślnej pracy nóg; wykonaj tęczę i strzel gola w jednej sekwencji.

 

Niektóre momenty skupiają się na opanowaniu scenariuszy treningowych: zdobywaj posiadanie za pomocą wślizgu, podajesz piłkę tylko raz, a następnie zdobywasz bramkę.

 

Wiele momentów ma węższe, ale nie mniej wymagające, skupienie, takie jak strzelenie gola z rzutu wolnego.

 

PONOWNE PRÓBY

Jeśli nie udało Ci się ukończyć momentu za pierwszym razem, nie martw się. Możesz szybko zresetować moment w dowolnym momencie i wrócić do próby ukończenia wyzwania.

 

GWIAZDY I NAGRODY FUT

Postępy w FUT Moments dają Ci Gwiazdy FUT, nową walutę, którą możesz wymienić na nagrody w Galerii Gwiazd Moments. Gwiazdy FUT nie wygasają i będzie można z nich korzystać w różnych sezonach w FUT 23.

Gwiazdki FUT można zdobywać na dwa sposoby:

  • Dokończenie chwil
    • Zwiększenie poziomu nagród zapewni Ci więcej gwiazdek FUT.
    • Gwiazdki FUT za poziom nagrody można zdobyć tylko raz, ale możesz kontynuować odtwarzanie ukończonego momentu, jeśli jest on nadal dostępny.
  • Ukończenie wszystkich momentów i powiązanych z nimi poziomów nagród w ramach rozdziału zapewni nagrodę grupową, dodatkową liczbę gwiazdek FUT.

Pod koniec każdej chwili zobaczysz ukończone wyzwania i, jeśli odniosłeś sukces, ile gwiazdek FUT zdobyłeś.

GALERIA GWIAZD FUT

Teraz, gdy zakończyliśmy kilka chwil i mamy kilka gwiazdek FUT, przejdźmy do Galerii gwiazd FUT. Znajdziemy tu różnorodne nagrody dostępne przez cały rok, a także niektóre nagrody dostępne tylko przez ograniczony czas.

 

Niektóre Momenty mogą wymagać użycia określonych graczy, takich jak Kylian Mbappé, aby wziąć udział w Momencie. Od czasu do czasu będziemy oferować tych graczy jako pożyczki w Galerii Gwiazd FUT za zero gwiazdek FUT, które pomogą Ci spełnić wymagania dotyczące składu.

 

PODSUMOWANIE CHWILI

Jestem bardzo podekscytowany tym, że gracze będą mogli zagrać w FUT Moments i doświadczyć tego nowego sposobu gry. W ciągu zaledwie kilku minut możesz zdobyć postępy w ulepszaniu swojego klubu, grając w wyjątkowe i wymagające scenariusze.

Na premierę FUT 23 zaplanowaliśmy wiele treści. Przez cały rok będziemy regularnie aktualizować Chwile FUT o nowe historie i wyzwania, a także nową zawartość do odblokowania w Galerii gwiazd FUT.

 

NOWA DEFINICJA CHEMII

FUT 23 to kompletna zmiana w systemie chemii, dzięki czemu zbudowanie wymarzonego składu jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Zmieniając system chemii w Ultimate Team, chcieliśmy osiągnąć kilka kluczowych celów:

  • Zwiększ różnorodność składu i zezwól na szerszy wybór graczy, umożliwiając bardziej zróżnicowane składy drużyn poprzez usuwanie barier tworzonych przez połączenia pozycyjne.
  • Bardziej intuicyjne mechaniki w kluczowych obszarach, aby ułatwić budowanie składu, czyniąc go bardziej autentycznym i bardziej satysfakcjonującym.
  • Usuń typowe problemy, takie jak obniżone atrybuty gracza spowodowane niską zgraniem lub rachunek składu i zgrania zawodnika, projekt, który często nie był intuicyjny dla nowych graczy.

Zanim zagłębimy się w szczegóły nowego systemu, jest kilka kluczowych zmian, które wpływają na system jako całość:

  • Całkowicie usunęliśmy negatywny wpływ na Atrybuty spowodowany niską zgraniem, więc gracze zawsze będą grać przynajmniej z Atrybutami swojego przedmiotu, a zgranie będzie się sumować.
  • Usunęliśmy ogólną chemię drużyny, więc musisz skupić się tylko na budowaniu maksymalnej chemii dla każdego indywidualnego gracza.
  • Powiązania pozycyjne zostały całkowicie usunięte, a Twoi zawodnicy mogą teraz łączyć się i wpływać na zgranie zawodników w początkowej XI, niezależnie od ich pozycji na boisku.
  • Usunięto system lojalnościowy.

Teraz zanurkujmy!

BUDOWNICTWO GRACZA CHEMIA

Po usunięciu ogólnego zgrania drużyny skupiono się teraz na zwiększeniu zgrania każdego indywidualnego gracza w początkowej XI. Każdy gracz będzie mógł zdobyć do trzech punktów zgrania, co pozwoli na uzyskanie indywidualnego wyniku zgrania gracza na poziomie 0-3.

Istnieją trzy główne czynniki, które decydują o wyniku zgrania każdego gracza w twojej początkowej XI.

 

preferowana pozycja

Gracz z Twojej początkowej XI będzie mógł zdobywać zgranie i podnieść swój wynik powyżej zera tylko wtedy, gdy gra na swojej Preferowanej Pozycji.

  • Zawodnik z twojej początkowej XI będzie również przyczyniał się do progów zgrania dla drużyny tylko wtedy, gdy gra na swojej preferowanej pozycji.

*Uwaga* – Nadal będziesz mógł dostosować preferowaną pozycję gracza w FUT 23, ale trochę się zmieniło, co wyjaśniono bardziej szczegółowo w dalszej części tego artykułu.

 

Progi chemiczne

Gracz z twojej początkowej XI, na preferowanej pozycji, doda jeden przyrost do swoich progów zgrania klubowego, kraju/regionu i ligi.

  • Gdy dodasz do swojej początkowej XI graczy, którzy pasują do klubu, kraju/regionu lub ligi innych graczy z początkowej XI, osiągniesz progi zgrania, które powodują dodanie punktów zgrania powiązanym graczom.
    • W zależności od tego, ilu graczy w twojej początkowej XI ma ten sam klub, kraj/region lub ligę, możesz zdobyć do trzech punktów zgrania.

*Uwaga* – Progi zgrania to główny sposób, w jaki Twoi gracze będą zwiększać zgranie, więc za chwilę zajmiemy się tym bardziej szczegółowo, włączając w to kilka przykładów, które pomogą złagodzić wszelkie nieporozumienia.

Premia menedżera

Twój menedżer przekaże jeden przyrost zgrania wszystkim graczom w początkowej XI, którzy dzielą kraj/region lub ligę menedżera.

*Uwaga* – Niektóre przedmioty, takie jak IKONY lub Bohaterowie FUT , mogą nieco łamać niektóre z powyższych zasad. Możesz sprawdzić szczegóły dotyczące tych przedmiotów w dalszej części tego artykułu.

Mając to wszystko na uwadze, podzielmy to i spójrzmy na przykład tego, jak budujemy chemię z Trentem Alexandrem-Arnoldem i Andrew Robertsonem. Na początek przyjrzymy się, jak budują chemię, używając tylko progu klubowej chemii.

  • Po pierwsze, aby Trent Alexander-Arnold mógł zdobywać dowolne zgranie lub przyczyniać się do rozwoju zgrania zespołu, musimy upewnić się, że grał na swojej Preferowanej Pozycji, więc umieścimy go w obszarze RB nasz startowy XI.
  • Teraz, gdy jest w początkowej XI, Trent Alexander-Arnold wnosi jeden wzrost do progu zgrania klubowego, grając dla Liverpoolu, jak pokazuje niebieska ikona poniżej.
  • Jak pokazano na poniższym obrazku, pierwszy próg zgrania klubowego zostaje osiągnięty, gdy dwóch graczy z Liverpoolu znajduje się w tej samej początkowej XI.
  • Kiedy dodamy Robertsona do składu, upewniając się, że umieściliśmy go na jego preferowanej pozycji LO, otrzymujemy dodatkowy wzrost progu zgrania klubowego dla Liverpoolu, jak pokazuje druga niebieska ikona poniżej.
  • Ponieważ przekroczyliśmy pierwszy próg zgrania dla klubów, obaj gracze otrzymują teraz po jednym punkcie zgrania.
  • W lewym dolnym rogu przedmiotu widać, że obaj gracze zdobyli punkt chemii, co pokazuje niebieski romb. Gdy każdy gracz zdobywa zgranie, te niebieskie diamenty wypełnią się maksymalnie trzema, po jednym za każdy punkt zgrania gracza.

Szybka pauza, zanim przejdziemy dalej. Zauważ, że Trent i Robertson nawzajem wpływają na zgranie, mimo że grają po przeciwnych stronach boiska. Dzieje się tak, ponieważ, jak wspomniano wcześniej, gracze nie muszą już znajdować się obok siebie w początkowej XI, aby mieć wpływ na zgranie innych. Bez względu na to, gdzie umieścisz gracza w początkowej XI, będzie on mógł wnieść swój wkład.

  • Gdybyśmy kontynuowali powyższy przykład i dodalibyśmy trzech kolejnych zawodników, którzy grali dla Liverpoolu do początkowej XI, osiągnęlibyśmy kolejny próg zgrania klubowego dla Liverpoolu, a wszyscy zawodnicy Liverpoolu mieliby dwa punkty zgrania.
    • Gdybyśmy dodali czterech kolejnych piłkarzy Liverpoolu, osiągnąłby to ostatni próg zgrania klubu, a wszyscy piłkarze Liverpoolu mieliby trzy punkty zgrania.

Mamy nadzieję, że pomoże to wyjaśnić, jak działa pojedynczy próg zgrania w odniesieniu do jednego klubu, kraju/regionu lub ligi. Jednak elastyczność systemu naprawdę wychodzi na jaw, gdy spojrzysz z szerszej perspektywy.

Przyjrzyjmy się ponownie Trentowi i Robertsonowi, ale tym razem przyjrzyjmy się, jak ci dwaj gracze wpływają jednocześnie na progi zgrania dla klubu, kraju/regionu i ligi.

  • Trent dodaje jeden przyrost do progu zgrania klubowego dla Liverpoolu, jeden przyrost do progu zgrania ligi dla Premier League i jeden przyrost do progu zgrania dla kraju/regionu dla Anglii.
  • Robertson dodaje również jeden przyrost do progu zgrania klubowego dla Liverpoolu i jeden przyrost do progu zgrania ligowego dla Premier League, ale zamiast Anglii dodaje jeden przyrost do progu zgrania krajowego/regionalnego dla Szkocji.
  • Wiemy, że zarówno Trent, jak i Robertson mają po jednym punkcie zgrania ze względu na osiągnięcie pierwszego progu zgrania klubowego dla Liverpoolu, a z wcześniejszego przykładu wiemy, że moglibyśmy nadal dodawać zawodników z Liverpoolu, aby dalej rozwijać ich zgranie, ale teraz możemy również zobaczyć kilka różnych sposobów na zdobycie dodatkowych punktów chemii:
    • Moglibyśmy dodać dodatkowego piłkarza Premier League, aby osiągnąć pierwszy ligowy próg zgrania dla Premier League, aby uzyskać dodatkowy punkt zgrania dla wszystkich trzech piłkarzy Premier League.
      • Aby to jeszcze raz podkreślić, moglibyśmy dodać tego piłkarza Premier League w dowolnym miejscu początkowej XI i nadal pozostawać w progu zgrania ligi.
    • Możemy również dodać dwóch dodatkowych graczy z Anglii, aby rozwijać chemię Trenta za osiągnięcie pierwszego progu chemii kraju/regionu dla Anglii.
    • Moglibyśmy dodać dwóch dodatkowych graczy ze Szkocji, aby rozwijać chemię dla Robertsona za osiągnięcie pierwszego progu chemii kraju/regionu dla Szkocji.

W miarę dodawania graczy do swojej początkowej XI, dostępnych będzie więcej potencjalnych ścieżek rozwoju ich zgrania, a to od ciebie będzie zależeć, w jaki sposób gracz zdobędzie swoje punkty zgrania. Być może będziesz musiał dokonać kompromisów w jednym progu chemicznym, aby zyskać w innym, dodając i wymieniając graczy.

Należy również zauważyć, że ponieważ usunęliśmy negatywny wpływ na atrybuty, gdy gracze mają niski lub zerowy poziom zgrania, wybór gry z zawodnikami, którzy nie mają maksymalnego zgrania, nadal będzie oznaczać, że będziecie grać z pełną wartością atrybutu tego zawodnika.

*Uwaga* – Przedstawione tutaj wartości chemiczne nie są ostateczne. Będziemy przyglądać się opiniom graczy na temat progów zgrania dla każdego z trzech parametrów i być może będziemy wprowadzać poprawki przed premierą FUT 23. W późniejszym terminie opublikujemy zaktualizowany artykuł o notatkach na boisku z pełnym podziałem chemicznym, więc bądźcie czujni!

POZYCJE

Usprawniliśmy wpływ pozycji na chemię, aby uczynić ją bardziej autentyczną i intuicyjną.

 

ZAWODNICY POZA POZYCJĄ

Jak wspomnieliśmy wcześniej, gracze będą teraz zyskiwać i przyczyniać się do zgrania tylko wtedy, gdy znajdują się na preferowanej pozycji. Gdy gracz jest bez pozycji, zawsze będzie miał zerową chemię i będzie grał zgodnie ze swoimi atrybutami przedmiotu w FUT.

Gdy zawodnik jest bez pozycji, jego pozycja na boisku będzie oznaczona żółtym wykrzyknikiem w panelu chemicznym.

W powyższym przykładzie Mbappé po lewej stronie jest nie na miejscu, a ten po prawej jest na miejscu i dlatego może urosnąć powyżej zera Chemia.

Przesunięcie gracza z pozycji wpłynie również na to, w jaki sposób przyczyni się on do zgrania innym graczom, którzy mają te same parametry. Na przykład przeniesienie Mbappé z pozycji oznacza, że ​​nie zwiększa on już progów zgrania dla Francji, PSG i Ligue 1 i może obniżyć wszystkich o jeden punkt zgrania, jeśli jesteś na granicy progu.

 

ALTERNATYWNE POZYCJE – ELEMENTY PODSTAWOWEGO GRACZA

Gracze podstawowi, tacy jak brąz, srebro i złoto, mają teraz preferowaną pozycję i do trzech alternatywnych pozycji. Pozycje te zostaną ustawione dla wszystkich podstawowych kart gracza po premierze FUT 23.

Preferowaną pozycją Mbappé jest ST, jednak może on również grać na LW i CF. Użycie elementu Modyfikatora pozycji umożliwi zmianę preferowanej pozycji Mbappé na jedną z wymienionych alternatywnych pozycji. Mbappé mógłby zostać umieszczony w tej pozycji w początkowej XI i teraz zyskać chemię.

To otwiera potencjał, w oparciu o gracza, do zmiany pozycji na boisku, a nie tylko w pionie przez twoją formację. Alternatywne pozycje można zobaczyć na wszystkich przedmiotach gracza jako widok gracza lub w biografii gracza.

Niektóre Preferowane Pozycje będą miały również automatyczne Pozycje Alternatywne przypisane do wszystkich graczy na tych pozycjach. Przyczynią się one do zdobycia jednej z trzech możliwych alternatywnych pozycji. Należy zauważyć, że dotyczy to tylko pierwotnej Preferowanej Pozycji Gracza.

preferowana pozycja Domyślne pozycje alternatywne
RWB RB
RB RWB
LWB FUNT
FUNT LWB
CF ST
ST CF
LM LW
RM RW
LW LM
RW RM

 

ALTERNATYWNE POZYCJE – ELEMENTY PODSTAWOWEGO GRACZA

Gracze biorący udział w tematycznych kampaniach FUT ze zmianą pozycji, tacy jak Zmiennokształtni, mogą otrzymać nowe preferowane i/lub alternatywne pozycje, aby w przyszłości uzyskać więcej opcji budowania składu. Upewnij się, że sprawdzasz przedmioty w grze, korzystając z oddziałów koncepcyjnych lub rynku transferowego, aby wiedzieć, jakie pozycje są dostępne dla tych przedmiotów.

 

ZMIANA POZYCJI

Aby ułatwić zmianę pozycji, uprościliśmy modyfikatory pozycji w jednym przedmiocie jednorazowym. Używając tych materiałów eksploatacyjnych, możesz zmienić gracza na dowolną z jego alternatywnych pozycji.

Jeśli zmienisz pozycję, ich poprzednia pozycja stanie się dostępna na liście pozycji alternatywnych, dzięki czemu zawsze możesz wrócić z dodatkowym materiałem eksploatacyjnym.

Na przykład, jeśli gracz ma ST jako swoją preferowaną pozycję, a LB i CF jako alternatywną pozycję, użycie modyfikatora pozycji i zamiana ich z ST na LB sprawi, że LB stanie się nową preferowaną pozycją, a CF i ST pozycjami alternatywnymi. Ważne, aby pamiętać, że nie wprowadzi LWB jako nowej alternatywnej pozycji, ponieważ LB nie była początkową preferowaną pozycją dla tego przedmiotu gracza.

ZMIANY W FORMACJACH

Wprowadziliśmy kilka zmian w formacjach w FUT i dostępnych pozycjach. Odkryliśmy, że mamy bardzo mało prawego napastnika (RF) i lewego napastnika (LF) i mieliśmy tylko dwie formacje, które miały te pozycje, więc usunęliśmy pozycje RF i LF z FUT.

Oprócz tego zmodyfikowaliśmy formacje 4-3-2-1 i 3-4-2-1, aby używać pozycji CF zamiast RF lub LF.

 

PODGLĄD WYMIANY

Po wprowadzeniu wszystkich zmian w zgraniu chcieliśmy mieć pewność, że ekran składu, na którym będziecie podejmować wszystkie decyzje dotyczące tego, co gracze włożycie do swojej początkowej XI, ułatwi zrozumienie wpływu zgrania, jaki będzie miała zmiana graczy. .

Dzięki nowemu panelowi zgrania będziesz mógł podejrzeć wpływ dodania, usunięcia lub zamiany gracza na ogólną zgranie. Panel wyświetli podgląd tego, co by się stało, gdybyś dokonał zmiany, w tym czy podniesiesz lub obniżysz próg zgrania, aby zdobyć lub stracić punkty zgrania.

Domyślnie panel wyświetla następny próg chemii dla każdego parametru. Będziesz mieć możliwość przełączenia w pełni rozwiniętego widoku ze wszystkimi progami.

Spadki do progu zgrania będą pokazane z czerwoną ikoną gracza, a wzrosty do progu zgrania będą pokazane z zieloną ikoną gracza. Jeśli osiągniesz nowy próg chemii lub spadniesz poniżej jednego, zobaczysz tę zmianę również oznaczoną na zielono lub czerwono.

Zmiany są również wskazane na samych graczach. Za każdym razem, gdy wprowadzasz zmianę, która wpłynie na dowolnego gracza, który dzieli kraj/region, ligę lub klub, zobaczysz to na poszczególnych ikonach zgrania.

Budowanie drużyny może skutkować kompromisami w chemii, ze stratami w jednym obszarze, ale zyskami w innym. Panel zgrania i ikony zgrania zawodników pomogą ci sprawdzić te wybory podczas podejmowania decyzji dotyczących optymalizacji drużyny.

STATUS PIERWSZEGO WŁAŚCICIELA

Dzięki nowemu systemowi zgrania usunęliśmy z graczy kalkulację i ikonę premii lojalnościowej.

Zobaczysz teraz ikonę reprezentującą status pierwszego właściciela w drugim widoku twojego przedmiotu gracza. Dotyczy to wszystkich przedmiotów gracza, w przypadku których jesteś pierwszą osobą, która otrzyma je z pakietu lub nagrody.

Ikona zostanie usunięta, gdy przedmiot gracza zostanie przeniesiony do innego właściciela za pośrednictwem rynku transferowego. Status pierwszego właściciela nadal możesz zobaczyć w biografii gracza.

STYLE CHEMICZNE

Style zgrania będą znane naszym graczom, z kilkoma drobnymi zmianami. Style zgrania nadal będą miały wpływ na to, jak zgranie wpływa na atrybuty graczy i bramkarzy, a różne style zgrania oferują wybór między zrównoważeniem a wzmocnieniem kilku lub wielu atrybutów. Jest to oznaczone nowymi ikonami w widoku stylu zgrania, które pokazują, na jakim poziomie doładowania się znajdujesz.

  • Gdy gracz ma 1 punkt zgrania, otrzyma niewielką premię do swoich Atrybutów
  • Gdy gracz ma 2 punkty zgrania, otrzymuje średnią premię do swoich Atrybutów
  • Gdy gracz ma 3 punkty zgrania, otrzyma pełną premię do swoich Atrybutów

*uwaga* – Wciąż dopracowujemy, jak bardzo style zgrania wpłyną na atrybuty i będziemy mieli więcej do podzielenia się w nadchodzących notatkach na temat zgrania.

 

IKONY

IKONY zawsze będą miały pełne zgranie, gdy zostaną zagrane w preferowanej pozycji, niezależnie od reszty drużyny.

IKONY będą również liczone jako dwa przyrosty progu chemicznego ich kraju/regionu, co czyni je potężnym narzędziem w budowaniu składu.

BOHATERÓW

W zeszłym roku sprowadziliśmy na boisko niektórych ulubieńców futbolu jako Bohaterowie FUT. W tym roku dodamy jeszcze więcej – w tym Yaya Touré, Park Ji-Sung, Claudio Marchisio, Ricardo Carvalho i wiele innych, które wkrótce ogłosimy.

  • Bohaterowie zawsze będą mieli pełne zgranie, gdy zagrają na preferowanej pozycji, niezależnie od reszty drużyny.
  • Bohaterowie będą liczyć się jako dwa przyrosty progu zgrania ligi i jako jeden przyrost progu zgrania kraju/regionu.

 

 

WYZWANIA BUDOWANIA DRUŻYNY

Nowy system chemiczny oznacza również zmiany w wyzwaniach budowania składu (SBC).

Nadal będziemy oferować unikalne budowanie puzzli w SBC z minimalnymi, dokładnymi lub maksymalnymi wymaganiami chemicznymi. Są dwa sposoby, w jakie poprosimy graczy o zbudowanie składów:

  • Całkowita chemia wszystkich graczy łącznie, maksymalnie do 33
  • Punkty Chemii na Gracza od 0 do 3

Na przykład SBC może wymagać co najmniej dwóch punktów z chemii na gracza, co oznacza, że ​​wszyscy jedenastu graczy potrzebują co najmniej dwóch punktów z chemii.

 

CELE

Wprowadzono również dodatkowe zmiany w celach z wymaganiami zgrania. Cel może również wymagać bardziej szczegółowych kryteriów, takich jak maksymalnie trzech brazylijskich graczy i zgranie zespołu dokładnie trzydziestu trzech.

 

ŻYJ PRZYJACIELE FUT

Mecze towarzyskie FUT na żywo będą również zawierać te same zmiany w wymaganiach dotyczących zgrania, co WBS.

Mecze towarzyskie FUT na żywo obsługują teraz także rozgrywkę w trybie współpracy. Zawody towarzyskie FUT na żywo można rozgrywać na trzy różne sposoby, w zależności od wydarzenia:

Darmowy dla wszystkich

  • Te wydarzenia obsługują rozgrywkę 1v1, 1v2, 2v1 i 2v2.

Tylko tryb współpracy

  • Te wydarzenia obsługują wyłącznie rozgrywkę 2v2. Nie będziesz mieć dostępu do tych wydarzeń, jeśli nie łączysz się ze znajomym w lobby trybu współpracy.

Tylko solo

  • Te wydarzenia obsługują wyłącznie rozgrywkę 1 na 1. Nie będziesz mieć dostępu do tych wydarzeń, jeśli jesteś w lobby trybu współpracy.

Wraz z wprowadzeniem widżetu społecznościowego EA zmieniliśmy również położenie lobby współpracy. Możesz teraz uzyskać do niego dostęp z zakładki Odtwórz.

CROSS-PLAY

DOBIERANIE MECZÓW I TRYBY

Ogłosiliśmy grę międzyplatformową w grze FIFA 23 dzięki naszej ostatniej szczegółowej publikacji na temat Pitch Notes . Oto krótkie podsumowanie tego, jak będzie działać w FUT 23.

  • Gra międzyplatformowa będzie dostępna we wszystkich trybach 1 na 1, w tym w trybach zapraszania, takich jak Zagraj ze znajomym.
  • Gra międzyplatformowa nie będzie dostępna w trybach kooperacji 2v2.
  • Cross-play będzie działał na platformach tej samej generacji
    • PlayStation 5, Xbox Series X|S, PC i Google Stadia mogą grać przeciwko sobie
    • PlayStation 4 i Xbox One mogą grać przeciwko sobie
  • Możesz zrezygnować z gry międzyplatformowej, jeśli chcesz grać tylko przeciwko swojej platformie.
    • Pamiętaj, że gracze, którzy zrezygnowali z gry międzyplatformowej, mogą potencjalnie potrzebować więcej czasu na znalezienie przeciwnika podczas dobierania graczy, ponieważ rezygnacja z gry międzyplatformowej w naturalny sposób zmniejsza liczbę potencjalnych przeciwników, których można znaleźć. Włączenie gry międzyplatformowej zapewni, że matchmaking będzie szukać największej możliwej puli potencjalnych przeciwników.

W meczach 1 na 1 w FUT będziesz mógł grać przeciwko graczom tej samej generacji platform w FUT Rivals, FUT Friendlies, FUT Champions, Play a Friend i FUT Online Draft, co ułatwi Ci wejście do następnego meczu.

 

RYNEK TRANSFEROWY

Wcześniej rynek transferowy był dzielony między rodziny platform, takie jak PlayStation 5 i PlayStation 4.

W FUT ​​23 rozszerzyliśmy wspólny rynek transferowy, aby połączyć PlayStation 5, Xbox Series X|S, Google Stadia, PlayStation 4 i Xbox One. PC i Nintendo Switch nadal będą miały odpowiednio własne rynki transferowe.

 

TABLICE WYNIKÓW

Tabele wyników w FUT będą teraz miały globalną tablicę wyników dla wszystkich platform i lokalną tablicę wyników tylko dla ich platformy (na przykład PlayStation 5 i PlayStation 4). Będziesz mógł zobaczyć globalną tablicę wyników tylko wtedy, gdy zdecydujesz się na grę międzyplatformową.

W przypadku bitew drużynowych usunęliśmy ranking Top 200, ponieważ istnieje teraz jeden poziom nagród dla tej grupy.

 

STADION FUT

W FUT ​​23 chcieliśmy skupić się na kilku kluczowych ulepszeniach wizualnych stadionu. Poziomy 1, 2 i 3 mają zupełnie nowy projekt dachu, z kolorem oświetlenia dopasowanym do koloru motywu stadionu. Będą one stosowane automatycznie podczas dostosowywania stadionu.