W środowe popołudnie, EA Sports uraczyło nas trailerem, na którym przedstawione są zmiany i nowinki w rozgrywce. Nowa FIFA 23 będzie na pewno ciekawszą “aktualizacją” obecnej edycji, z wieloma nowościami. Jakimi?

EA Sports zaprezentowało dziś o 17:00 nowy trailer. Zwiastun ma 11 minut i obejmuje wiele informacji związanych z rozgrywką w przyszłej odsłonie FIFY. Jest nieco porównań do obecnej edycji, jest także od cholery nowości. Zapraszam może najpierw do obejrzenia przez Was zwiastunu, przygotowanego przez EA Sports:




sam trailer – wrażenia

Ogólnie mówiąc, twórcy zawrzeli w nim mnóstwo informacji i ciekawostek, jak tworzyli dane rzeczy – szczególnie o Hypermotion 2, o którym napiszę ciut więcej zaraz. Na trailerze widać dużo analitycznych informacji i video, urywki gameplayu z gry, a także nieco porównań do dwudziestki dwójki. Będąc szczerym – może się to podobać i zainteresować oglądającego nieco głębiej. Przejdźmy może jednak do tego, co narratorzy mieli nam do przekazania.

hypermotion 2

Twórcy chwalą się, że udało im się zebrać jeszcze więcej danych odnośnie ruchów piłkarzy. Jak wspomnieli – jest to konkretnie dwa razy większa ilość. To może robić wrażenie, w szczególności, że te dane posiadają z dwóch pełnych meczów, a także z kilku sesji treningowych. Twórcy przenieśli z realnego świata na boisko FIFA 23 – jak słyszymy, aż 6000 nowych animacji. To kolejne bardzo ciekawe liczby, które na pewno jeszcze bardziej upodobnią naszą ulubioną serię kopanek do świata realnego, a prawdziwi piłkarze będą mieli swoje niezłe odzwierciedlenie w grze – oczywiście, tylko garstka. Te animacje – co jest raczej ciekawostką, zostały utworzone z 9 milionów klatek “motion capture”.

kobieca piłka klubowa

Akurat o tym już nieco wiedzieliśmy wcześniej. Jeśli klubowa piłka kobieca wchodzi do gry, no to jak już to z ewidentnym przytupem – także i w tym przypadku, EA Sports zorganizowało mecze profesjonalnych zawodniczek, według których zdobyło dużo danych do analizy i ruchów, które przełożyli na rozgrywkę.

techniczny drybling

Drybling ma wyglądać w tej edycji znacznie lepiej za sprawą HyperMotion 2. Znów sporo danych zebranych w sesjach treningowych i meczach, pomogły, aby nadać technicznemu dryblingowi nieco więcej charakteru. Zmieni się on na o niebo lepszy – jak zapewniają twórcy. Poprawi to odwzorowywanie akcji z realnych boisk, gdzie – co jako ciekawostka, będzie możliwe przerwanie tego dryblingu, animacja dryblingu z prawej na lewą zostanie przerwana, a pomoże to w zmyleniu przeciwnika. Nie do końca sam rozumiem o co dokładnie twórcom tutaj chodziło, więc zostawię to bez większego komentarza.

 

ML-JOCKEY

System krycia został znacznie poprawiony, i razem z nowym dryblingiem, nieco ułatwia obrońcy ustawianie się, łatwiej teraz poruszać się na boki i zmieniać kierunek biegu podczas używania “kontroli tempa” – jest to o wiele bardziej “smooth”. Brzmi spoko i może nieco pomóc w obronie.




ACCELERATE

Dużo pozmieniało się w kwestii przyspieszenia. Teraz będą jego trzy rodzaje – gwałtowne, kontrolowane i przedłużone. To pierwsze skierowane jest głównie dla zawodników zwinnych i bardzo szybkich, którzy zyskają przewagę na krótkim dystansie i wykonują nagły zryw biegnąc. Tempo przedłużone jest skierowane głównie dla zawodników grających w obronie, lub zbudowanych i niektórych silnych fizycznie napastników. Nie wiem, czy takie przyspieszenie im pomoże, bo jak wiemy, zapewne będą je posiadać zawodnicy tacy jak Romelu Lukaku czy Robert Lewandowski, którzy nie są zbyt grywalni na swoich bazowych kartach. Teraz mają zyskać przewagę na długich dystansach. Tempo kontrolowane, to taki pośrednik pomiędzy tymi dwoma rodzajami przyspieszenia, czyli nic wyróżniającego się.

 

własne style biegu

Kilku zawodników otrzyma własny styl biegania – oczywiście, główny ambasador gry i twarz okładki Kylian Mbappe, ale także na przykład Vinicius Junior, który będzie miał dwa style przyspieszenia – gdy porusza się bez piłki, i z nią. Będzie to się różnić tym, że z piłką bardzo dużo macha rękami i ogólnie zachowuje się agresywniej, bez piłki będzie to dość stonowany bieg. Poza nimi, co już wiem poza trailerem, własny styl biegania otrzymali także: Sam Kerr, Christian Pulišić, Alphonso Davies, Pedri i inni. Poza tym, spójrzcie na ratingi, które wyciekły w tym screenie! (poza tym wyciekł także overall Karima Benzemy, który będzie oceniony na 91)

ATAKOWANIE: MOCNE STRZAŁY

Mocne strzały mają być nową mechaniką. Aby doszedł on do skutku, trzeba trochę zaryzykować, a efekt może być całkiem niezły. Wymaga nieco więcej precyzji, ale za to w nagrodę otrzymujemy jedne z najlepszych animacji – jak twierdzą narratorzy. Mocne strzały będzie można wykonać z pierwszej piłki, ale także po udanym dryblingu.

ATAKOWANIE: composed ball striking

Animacje przyjęcia piłki (na przykład klatką piersiową) mają być teraz nieco dłuższe, co sprawi, że będziemy mieć więcej czasu na nadanie kierunku piłce przed strzałem. Ma to być też nowy sposób na wypracowanie sobie okazji do strzału z pierwszej piłki.

stałe fragmenty gry

Stałe fragmenty gry – co wiemy już od kilku dni, zostały całkowicie przeprojektowane. W rzutach rożnych mamy zupełnie inną kamerę – zza pleców zawodnika, w rzutach wolnych mnóstwo danych i zupełnie inny sposób ich wykonywania, a także w karnych nowy sposób strzelania. Najciekawsze są jednak wolne, w których to możemy określić, w które miejsce uderzymy piłkę prawym drążkiem. To zależy od nas, jaką trajektorię lotu obierze piłka. Mamy też wizualizację, jak będzie wyglądał strzał przez cienką kreskę. Nieźle! Dodatkowo, można położyć się jednym z piłkarzy za murem, więc gdy cały mur skacze przy strzale – nie ma opcji, że piłka przeleci pod nim już ziemią. Karne zaś będą bardziej intuicyjne, i celownik będzie jako pulsująca kropka pod piłką. Im mniejsza, tym bardziej precyzyjny strzał. No i oczywiście celujemy gałką.

obrona: DEFENSYWA

W obronie zostało dodanych nieco usprawnień. Między innymi mocny wślizg, który będzie trwał nieco dłużej niż normalny, a także wybija piłkę z o wiele większą siłą na o wiele dalszy dystans. Elitarni obrońcy dostali wiele nowych animacji, które pomogą im w działaniu na swojej pozycji.

OBRONA: BRAMKARZE

W kwestii bramkarzy, wiemy, że ich szybkość reakcji będzie zależeć od ich pola widzenia. W tym roku także w ich przypadku, mamy animacje odkształcania palców po strzale. Krótko i na temat.

fizyka

Jeśli chodzi o fizykę, zmieniają się w teorii detale. Tor lotu piłki zmieni się po dosłownie muśnięciu o stopę, więc może to być niezłe zaskoczenie dla bramkarza. Poza tym, kontakt z piłką może przesunąć stopę lub ramię. Fajne detale, zakładam że będzie je można zauważyć w grze.

SZTUCZKI TECHNICZNE

Dodane zostało kilka rzeczy. Lewonożni piłkarze wykonują teraz określone sztuczki swoją lepszą, czyli lewą nogą (na przykład “Elastico”). Elastico wreszcie wygląda normalnie, u na przykład Mahreza, który ma lepszą lewą nogę. Dodane zostało także kilka sztuczek, które ciężko tu opisać, w tym nowy fake shot dla zawodników od 4 gwiazdek sztuczek.

SZCZEGÓŁOWE PITCH NOTY:

https://www.ea.com/games/fifa/fifa-23/news/pitch-notes-fifa-23-gameplay-deep-dive

 

 

 

 

Author: Franek

Zarząd fifasite.pl, Administrator, Moderator i Newsman. Właściciel WyspaGraczy.pl.