Mimo całej ceremonii i przepychu, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej to tylko kilka meczów piłkarskich, prawda? Właśnie na takim podejściu polegała firma EA Sports, wydając grę FIFA World Cup Germany 2006, w której wykorzystano ostatnią główną grę FIFA – FIFA 06 – i wprowadzono do niej niewiele zmian. Rozgrywka jest przyspieszona trochę, a twoi najlepsi gracze dostać bezsensowne symbole gwiazdy nad głową, gdy w Twojej kontroli zamiast trójkątów, ale wszystko inne jest papier pakowy. Rozdzielająca obronę piłka jest nadal niewiarygodnie silna, co oznacza, że siła pułapki offsidowej przeciwnika staje się czynnikiem decydującym o poziomie trudności.

Jeśli chodzi o papier pakowy, prezentacja każdego meczu rozpoczyna się od Ziemi unoszącej się w przestrzeni kosmicznej i zbliżenia na odpowiednią część Niemiec, co jest najbardziej dosłownym możliwym sposobem przypomnienia ci, że to są Mistrzostwa Świata, zanim umieścisz cię na stadionie z każdym cieniem na miejscu. Przed rozpoczęciem, dostajesz masę taśmy kleszczowej, aby spróbować stworzyć poczucie okazji, czy to Argentyna przeciwko Holandii, czy Paragwaj przeciwko Trynidadowi i Tobago. Istnieje paszport, do którego dodajesz pieczątki, gdy pokonujesz różne drużyny, wraz z zestawem quasi-osiągnięć, które oznaczają, że po prawie każdym meczu gra wypełnia dla ciebie nowy zestaw pól wyboru I-Spy Football Results. W komentarzach John Motson i Ally McCoist zostali zastąpieni klasycznym zespołem Clive’a Tyldesleya i Andy’ego Townsenda, co potęguje wrażenie, że można oglądać ITV.

Oglądałem większość meczów prawdziwych Mistrzostw Świata w 2006 roku i wiele pamiętnych momentów z nich można odtworzyć w wersji gry wideo. Wysokiej jakości półfinał pomiędzy Niemcami a Włochami, wyrównany przez prawie dwie godziny piłki nożnej przed nagłą decydującą zmianą tempa, która doprowadziła do zwycięstwa Włoch 2-0. Argentyna w szybkim tempie 6-0 demolka Serbii i Czarnogóry. Nawet Szwajcaria i Ukraina spiskują, aby rozegrać najnudniejszy na świecie mecz pucharowy bez szans na zdobycie bramki przed przejściem do słodkiej ulgi karnych (Szwajcaria przegrała wszystkie z nich również). Charakter FIFA World Cup 2006 pozwala uchwycić wszystkie te aspekty.


Mistrzostwa Świata to nie tylko kilka meczów piłkarskich. Nowe piłki i edykty sędziowskie FIFA wprowadzają zmiany, ale jest coś bardziej fundamentalnego, co stawia go w jego własnej przestrzeni całkowicie. Waga i presja historii i skali, która robi z ludźmi niezwykłe rzeczy. 2006 jest doskonałym przykładem, z wieloma najbardziej pamiętnymi momentami związanymi z chorą dyscypliną, która była tematem przewodnim.

Bitwa w Norymberdze między Portugalią a Holandią, z 16 żółtymi kartkami i dwoma czerwonymi po każdej stronie, mogłaby się odbyć w ramach Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Niemczech w 2006 roku, przynajmniej przy dłuższym meczu, aby dać czas na popełnienie tych fauli. Mniejsza o inny, jeszcze bardziej niezwykły moment sędziowania w turnieju, kiedy to Graham Poll pokazał Josipowi Šimunićowi dwie żółte kartki, ale zapomniał go odesłać, by ostatecznie zakończyć sprawę trzecią. Robotyczna dokładność sędziów w grze wideo nie ma miejsca na to, ani nawet na mniejsze kontrowersje. Każda perfekcyjna decyzja o spalonym stanowi przedsmak sanityzowanego świata VAR.


A potem jest moment Mistrzostw Świata. Ten, który wyprodukował wszystkie memy, jakie mógł zaoferować rozwijający się internet. Ten, który został na krótko upamiętniony w szesnastometrowym pomniku na zewnątrz Centre Pompidou. Moment, w którym Zinedine Zidane, jeden z najlepszych zawodników na świecie, grający ostatni mecz w swojej karierze, miał dość, uderzył głową Marco Materazziego i odszedł obok trofeum Pucharu Świata. W grze wideo mógłbyś rozegrać finał pomiędzy Francją a Włochami, w którym Zidane rozpocząłby brutalną szarżę poza boiskiem i przy odrobinie szczęścia zostałby odesłany. Nie byłoby to jednak w żaden sposób podobne do tego, co dzieje się naprawdę. Nie miałoby nic z tego samego poczucia, że normalne parametry zostały zawieszone, że stworzono zupełnie nowy moment. EA stawała się bardzo dobra w robieniu piłkarskich gier wideo, ale tak daleko, jak nigdy dotąd, od bycia w stanie to zrobić.

FIFA World Cup Germany 2006 była UK #1 przez łącznie sześć tygodni. Szczegóły dotyczące tego, co jeszcze było na szczycie list przebojów w tym czasie po przerwie na stronie.

przetłumaczono ze strony https://superchartisland.com