World Cup Carnival
Wydanie oryginalne – 1986 r.
Wydawca – US Gold
Formaty – ZX Spectrum, Commodore 64, Amstrad CPC
Drużyny – 10 (C64 i Amstrad), 24 (Spectrum)

Pierwszym mundialem, który doczekał się oficjalnie licencjonowanej gry był Meksyk ’86, jednak początki nie były najlepsze.

Licencja została przejęta przez brytyjskiego wydawcę US Gold, ale z powodu ogromnego nieporozumienia minęły miesiące bez napisania choćby jednej linijki kodu.

Dyrektor zarządzający Tim Chaney myślał, że założyciel Geoff Brown zatrudnia dewelopera i zajmuje się produkcją gry, podczas gdy Brown myślał, że Chaney zajmuje się tym zamiast niego.

Kiedy zrozumieli swój błąd, zwrócili się do niezawodnej firmy Ocean Software, która odniosła już ogromny sukces ze swoją grą piłkarską Match Day. Zdumiewające, ale kolejne nieporozumienie oznaczało, że Ocean siedział tam i czekał na skinienie, aby rozpocząć pracę nad projektem, podczas gdy Chaney i Brown myśleli, że już to zrobili.

Szybko okazało się, że Ocean nic nie zrobił, a czas uciekał, więc para skontaktowała się z Artic Computing, które w 1984 roku wydało nieoficjalną grę o nazwie World Cup Football.

Gra została pośpiesznie podrasowana z oficjalnie licencjonowanymi akcentami i wydana w pudełku z takimi dobrymi rzeczami jak plansza z Pucharu Świata, plakat i naszywka. To nie wystarczyło, aby zadowolić wściekłych graczy, choć, którzy czuli się oszukani do zakupu tandetny dwa lata gry w piłkę nożną.

Włochy 1990 r.
Wydanie oryginalne – 1990 r.
Wydawca – US Gold
Formaty – Amiga, Atari ST, ZX Spectrum, Commodore 64, Amstrad CPC, PC
Drużyny – 24

Kiedy nadeszły kolejne Mistrzostwa Świata, US Gold straciło licencję (co nie jest zaskakujące, biorąc pod uwagę jak bardzo spieprzyli grę Mexico ’86).

To nie przeszkodziło im wydać nową grę piłkarską i wygodnie obejść kwestię licencji, nie dając jej oficjalną nazwę Italia 90, ale nazywając ją Włochy 1990 zamiast.

Na jego korzyść, to była oryginalna gra tym razem (grając trochę jak Kick Off, ale z piłką przyklejającą się do stóp twoich graczy znacznie łatwiej), a także przyszedł z potężnym 64-stronicowej książeczki obejmującej wszystkie drużyny w rzeczywistym Pucharze Świata.

Mówiąc o tym, wszystkie 24 zakwalifikowane drużyny zostały tutaj przedstawione, od gospodarza Włoch i ostatecznych zwycięzców Niemiec Zachodnich, do drużyn, które natychmiastowo przeszły do gry, jak U.S.S.R. i Jugosławia.

US Gold nie był osamotniony w swoich oszustwach: istniało kilka nieoficjalnych gier Italia 90, w tym Italia 1990 firmy Codemasters (która kosztowała tylko 4,99 funta, ale była trochę wkurzająca) oraz Italy 90 Soccer, która została wydana przez włoskie studio Simulmondo i również była beznadziejna.

World Cup Soccer: Italia 90
Wydanie oryginalne – 1990 r.
Wydawca – Virgin Mastertronic
Formaty – Amiga, Atari ST, ZX Spectrum, Commodore 64, Amstrad CPC, PC, MSX
Zespoły – 4

Skoro wszyscy ci wydawcy wydawali nieoficjalne gry Italia ’90, to kto tak naprawdę był odpowiedzialny za tę legalną? Naprzód Virgin Mastertronic, które miało oficjalną licencję od FIFA.

Mogli równie dobrze przywiązać ją do cegły i wrzucić do oceanu, ponieważ World Cup Soccer: Italia 90 był prawdopodobnie jeszcze bardziej rozczarowujący niż Meksyk 86 US Gold.

Decydując się na tę samą sztuczkę, co US Gold, Virgin wzięło istniejącą grę (tytuł z 1989 roku o nazwie Rick Davis’s World Trophy Soccer) i nałożyło na nią oficjalną licencję.

Problemem było to, że World Trophy Soccer pozwalało grać tylko jako cztery drużyny – Anglia, Włochy, Hiszpania lub Belgia – i ta oficjalnie licencjonowana konwersja nie była inna. Przykro mi, Szkoci.

Paski były w złych kolorach, a tryb turniejowy nie przypominał Pucharu Świata, co oznacza, że była to oficjalna licencja tylko z nazwy.

World Cup Italia 90
Oryginalne wydanie – 2 listopada 1990 r.
Wydawca – Sega, Virgin Mastertronic
Format – Mega Drive, Master System
Drużyny – 24

Ponieważ Virgin Mastertronic posiadało oficjalną licencję na World Cup, a także wydało kilka gier Sega, postanowiło połączyć siły z Sega i wydać oficjalną grę również na swoje domowe konsole.

Wersja World Cup Italia 90 na Mega Drive jest właściwie przemianowaną wersją World Championship Soccer, jednej z najwcześniejszych gier wydanych na ten system w Ameryce Północnej.

Jest to dość dużo tej samej gry – tylko z oficjalnym logo Pucharu Świata i maskotki zawarte – oferując widok z góry na akcję z dużym naciskiem na przekazywanie (jeśli dryblować nie będzie trwać więcej niż kilka stóp).

Pomimo tego, że jest to oficjalna gra Pucharu Świata, nazwiska graczy były w większości fałszywe. Podczas gdy było dość oczywiste, aby dowiedzieć się, kim niektórzy z nich byli – napastnicy Szkocji Douglas i McAfie mieli być Dalgliesh i McAvennie – inni byli bardziej mieszane torby.

Weźmy na przykład drużynę Anglii, która ma dziwną mieszankę prawdziwych nazwisk (Lineker, Robson, Hodge), fałszywych nazwisk (Silton i Saxon w bramkach zamiast przypuszczalnie Shilton i Seaman) i po prostu kompletnej fikcji (Corwin i Charlston w środku pola).

World Cup USA ’94
Wydanie oryginalne – 1994 r.
Wydawca – US Gold
Formaty – Mega Drive, Mega CD, SNES, Master System, Amiga, Game Gear, Game Boy, PC
Drużyny – 32

Z jakiegoś powodu, pomimo wydania kiepskiej gry o Mistrzostwach Świata w 1986 roku, a następnie wydania nieoficjalnej gry w 1990 roku, US Gold udało się odzyskać licencję na Mistrzostwa Świata w 1994 roku w starym Yoo-Ess of States.

Wydany na każdym formacie pod słońcem (to szczerze mówiąc niesamowite, że US Gold nie port go do Texas Instruments TI-83 Graphic Calculator), World Cup USA 94 był pierwszym oficjalnym gry World Cup, który był rzeczywiście nowy, a nie tylko inna gra rebranded.

To znaczy, to nadal było trochę tandetne, ale przynajmniej tym razem to było legalnie oryginalne. A błyszcząca wersja Mega CD zawierała również dwa nowe utwory muzyczne niemieckiego zespołu rockowego Scorpions (który śpiewał Rock You Like A Hurricane), ponieważ powody.

Oprócz 24 drużyn, które zakwalifikowały się do turnieju w prawdziwym życiu, gra USA 94 była również na tyle przemyślana, aby uwzględnić osiem drużyn, które się nie zakwalifikowały, co oznaczało, że fani Szkocji, Anglii, Walii, Portugalii, Francji, Japonii, Danii i Australii mogli zagrać jako drużyna swojego narodu w przeciętnym meczu piłkarskim.

FIFA: Road To World Cup 98
Oryginalne wydanie – listopad 1997 r.
Wydawca – EA Sports
Formaty – PlayStation, Saturn, Nintendo 64, PC
Drużyny – 172 (krajowe)

W grudniu 1993 roku Electronic Arts wydało FIFA International Soccer, uwielbianą grę piłkarską na Mega Drive i SNES z oficjalną licencją FIFA.

Oczywiście, oznaczało to, że po USA ’94, FIFA również sortowane EA z World Cup licencji (dla wszystkich oprócz Japonii), aby przejść wraz z ogólnym FIFA jeden, i to ma tę licencję od czasu.

Tak duże znaczenie nazwy Pucharu Świata sprawiło, że EA nie czekało nawet do turnieju we Francji ’98, aby wydać grę na ten turniej: zamiast tego dodało bogaty tryb Pucharu Świata do wersji 1998 swojej standardowej rocznej serii FIFA.

Ponieważ do końca 1997 roku nie było jasne, kto zakwalifikował się do Mistrzostw Świata, w grze FIFA 98 dodano wszystkie 172 drużyny narodowe zarejestrowane w FIFA w tym czasie i pozwolono ci przeprowadzić je przez pełną kampanię kwalifikacyjną, aby dotrzeć do Mistrzostw Świata, a następnie rozegrać cały turniej, aby spróbować wygrać puchar. To marzenie o podniesieniu trofeum jako Wyspy Salomona było w końcu możliwe.

Biorąc pod uwagę, że nadal miał swój zwykły piłki nożnej klubowej tam zbyt – z 189 klubów z 11 różnych lig – to był absolutnie ogromny gry i wielu nadal uważają go za jeden z najlepszych w serii.

World Cup 98
Oryginalne wydanie – maj 1998 r.
Wydawca – EA Sports
Format – PlayStation, Nintendo 64, PC
Drużyny – 40

Zwycięstwo w Pucharze Świata w grze FIFA 98 było dobre, ale to nie był prawdziwy Puchar Świata: lista zakwalifikowanych drużyn była za każdym razem inna, terminarze były niedokładne, a w grze był tylko jeden francuski stadion.

Krok naprzód to właściwa, oficjalna gra o Pucharze Świata, zawierająca rzeczywiste grupy z France 98 (choć możesz wybrać losowe, jeśli wolisz), wszystkie oficjalne zestawy drużyn narodowych i każdy stadion użyty w turnieju.

Oprócz wszystkich 32 drużyn – France 98 był pierwszym Pucharem Świata, który wykraczał poza zwykły format 24 drużyn – gra ponownie zawierała osiem narodów, które nie dostały się do gry, na wypadek gdybyś miał ochotę spróbować swoich sił jako Kanada lub Australia.

Wygrana w Pucharze Świata odblokowuje genialny tryb Classic, w którym można grać stare mecze finałowe Pucharu Świata, z wszystkimi starymi składami, grafiką w odcieniach sepii dla naprawdę starych i komentarzem Kennetha Wolstenholme’a (aka faceta, który powiedział “myślą, że to wszystko się skończyło… teraz jest”). Wiele z tych klasycznych gier grało jak mój kanał na YouTube, ponieważ nie mieli subów.

Uwaga osobista: to wciąż moja ulubiona gra o Pucharze Świata z dzieciństwa. Używał genialnego silnika FIFA 98, a także miał intro wideo featuring Tubthumping przez Chumbawamba, który był nigdzie w pobliżu tak denerwujące wtedy, jak to jest teraz.

 

World Soccer Jikkyou Winning Eleven 3: World Cup France ’98
Oryginalne wydanie – 29 maja 1998
Wydawca – Konami
Format – PlayStation
Drużyny – 40

Być może zauważyliście, że powiedziałem, że EA ma licencję na Mistrzostwa Świata wszędzie poza Japonią. To dlatego, że w Kraju Wschodzącego Słońca prawa te trafiły do Konami.

Trochę kontekstu: w tym momencie w historii gier, Konami był absolutnie niszczy EA, jeśli chodzi o jakość swoich gier piłkarskich, dzięki swojej serii International Superstar Soccer.

Chociaż tytuły z serii FIFA wciąż wielokrotnie przewyższały wysiłki Konami, “prawdziwi” gracze wiedzieli, że japoński gigant ma to coś, co się liczy: rozgrywkę.

Konami miało dwa różne zespoły, z których każdy tworzył różne gry piłkarskie na dwa główne systemy obecnej generacji. Zespół KCET z siedzibą w Tokio był odpowiedzialny za tytuły piłkarskie na PlayStation, znane jako International Superstar Soccer Pro (które ostatecznie “ewoluowały” w serię Pro Evolution Soccer).

Konami wykorzystało więc licencję na Mistrzostwa Świata, aby wydać w Japonii oficjalną grę PlayStation World Cup, wykorzystującą silnik ISS Pro. World Soccer Jikkyou Winning Eleven 3: World Cup France 98 był zasadniczo gra, która stanie się fantastyczny ISS Pro 98 na zachodzie, ale z prawdziwych zestawów drużynowych.

Będąc ISS gry oznaczało, że domyślnie to było lepsze niż EA’s World Cup 98, ale nikt na zachodzie naprawdę dowiedzieć się w czasie z powodu jego wydania tylko Japonia.

Jikkyou World Soccer: World Cup France ’98
Oryginalne wydanie – 4 czerwca 1998 r.
Wydawca – Konami
Format – Nintendo 64
Drużyny – 64

Podczas gdy studio KCET firmy Konami tworzyło gry piłkarskie dla PlayStation, na Nintendo 64, studio Major A z Osaki pracowało nad bardzo różnymi grami International Superstar Soccer 64 i International Superstar Soccer 98.

Gry te były nieco bardziej zręcznościowe niż realistyczne tytuły na PlayStation, ale wciąż były uważane za jedne z najlepszych gier piłkarskich, jakie kiedykolwiek powstały.

Aby upewnić się, że fani Nintendo nie przegapili akcji Pucharu Świata, Konami pozyskało również Major A, aby potraktować France 98 jako ISS 98, dostarczając kolejną oficjalnie licencjonowaną grę z prawdziwymi nazwiskami graczy i zestawami.

Podobnie jak w przypadku odpowiednika na PlayStation, gra nigdy nie została wydana poza Japonią, co oznacza, że zachodni gracze cieszyli się grą EA World Cup, nieświadomi, że japońscy gracze bawili się lepiej.

Mistrzostwa Świata FIFA 2002
Oryginalne wydanie – 22 kwietnia 2002 r.
Wydawca – EA Sports
Format – PlayStation 2, Xbox, GameCube, PlayStation, PC
Drużyny – 41

W nowym tysiącleciu przepaść między EA a Konami powiększyła się i nie było już wątpliwości, komu należy się podporządkować: FIFA za licencje, Pro Evolution Soccer za rozgrywkę.

Następna gra EA o Mistrzostwach Świata pojawiła się w prawdopodobnie najniższym punkcie serii FIFA. Wciśnięta między FIFA 2002 i 2003, 2002 FIFA World Cup przyszedł w czasie, gdy EA wprowadzała drastyczne nowe elementy gry do każdej nowej gry FIFA – takie jak paski mocy i “freestyle control” – w desperackiej próbie znalezienia czegoś, co kliknął i zdobył fanów Pro Evo nad.

Przynajmniej jego dokładność nie mogła być kwestionowana (w większości). Jak zawsze, gra zawierała prawdziwe nazwiska zawodników, wszystkie rzeczywiste stadiony z Mistrzostw Świata 2002 w Japonii i Korei Południowej, a także większość oficjalnych zestawów, ale nie wszystkie: przywitaj się, generyczna niebieska koszulka Szkocji.

Tak, to prawda, Szkocja. Podobnie jak w przypadku ostatniej gry EA o Mistrzostwach Świata, kilka drużyn (dziewięć), które nie wzięły udziału w turnieju, również się tam znalazło, więc Holendrzy, Grecy, Norwegowie i Szkoci mogą nadal reprezentować swój kraj i zastanawiać się, co mogło być.

Oprócz dodania poprawek do rozgrywki i szczegółów wizualnych z FIFA 2002, EA poszła również w zupełnie innym kierunku z prezentacją audio, porzucając zwykłą “hip” licencjonowaną muzykę przedstawioną w głównej serii na rzecz w pełni orkiestrowej ścieżki dźwiękowej wykonanej przez Orkiestrę Symfoniczną z Vancouver.

FIFA 06: Droga do Mistrzostw Świata 
Oryginalna premiera – 16 listopada 2005 r.
Wydawca – EA Sports
Format – Xbox 360
Drużyny – 72

Kiedy nadchodzi nowa generacja gier, a ty nie jesteś jeszcze gotowy, by przenieść na nią swoją serię piłkarską, co robisz? Proste: zrobić półśrodki w wersji pozbawionej funkcji.

Takie rozwiązanie zastosowała firma EA, gdy w listopadzie 2005 roku na rynku pojawił się Xbox 360, zaledwie dwa miesiące po wydaniu “właściwej” gry FIFA 06 na PS2, GameCube i oryginalnego Xboxa.

Z 26 różnych lig, co daje ponad 500 drużyn, EA po prostu nie był gotowy, aby przenieść wszystko do świata HD, a więc postanowił oszukać rzeczy z spin-off.

Gra FIFA 06: Road To FIFA World Cup została wydana wyłącznie na konsolę Xbox 360 i zawierała 72 drużyny narodowe. Celem było zakwalifikowanie się do Mistrzostw Świata… i to wszystko.

W przeciwieństwie do gry FIFA 98, w tej grze nie można było wygrać Pucharu Świata: po zakwalifikowaniu się do turnieju głównego Twoja praca była wykonana i to był koniec gry.

To, w połączeniu z faktem, że EA wyraźnie nie przyzwyczaił się do tworzenia realistycznych modeli HD-charakterów jeszcze – każdy wyglądał jak zombie pokryte szlamem – wykonane dla łatwo jeden z najgorszych gier FIFA kiedykolwiek wykonane.

Mistrzostwa Świata FIFA 2006
Oryginalne wydanie – 24 kwietnia 2006 r.
Wydawca – EA Sports
Formaty – Xbox 360, Xbox, PlayStation 2, GameCube, PC, PSP, Nintendo DS, Game Boy Advance
Drużyny – 127

To było bardziej prawdopodobne. Mając do dyspozycji nieco więcej czasu, EA w końcu dała posiadaczom Xbox 360 upragniony next-genowy parytet z grą World Cup, która zawierała te same funkcje, co jej mniej wydajne rodzeństwo.

Mając do wyboru 127 drużyn (dobra wiadomość dla fanów Zimbabwe, jesteście w grze), dostępny był zarówno sam turniej Pucharu Świata, jak i rundy kwalifikacyjne.

 

Oprócz wszystkich oficjalnych stadionów z Mistrzostw Świata 2006 w Niemczech, wszystkich oficjalnych zestawów i wszystkich prawdziwych zawodników, gra zawierała również tryb Global Challenge, w którym można było rozegrać 40 różnych scenariuszy opartych na prawdziwych momentach w historii Mistrzostw Świata.

Posiada również sklep w grze, gdzie można wydać punkty zarobione przez grę (ah, dni przed mikrotransakcjami) odblokowując vintage zestawy, klasycznych graczy, nowe buty, piłki i specjalne funkcje, takie jak niewidzialne ściany i tryby turbo.

2006 FIFA World Cup został uznany za akceptowalny sposób na pogrzebanie pamięci o wersji Xbox 360 FIFA 06, a aby uczcić Microsoft wydał specjalny pakiet edycji XBox 360, który przyszedł z kopią gry i Adidas-themed faceplate.

Hej, to prawda, pamiętacie, kiedy Xbox 360 miał wymienny front? Teraz musisz kupić całą nową konsolę, jeśli chcesz mieć inaczej wyglądającą. Dobre czasy.

Mistrzostwa Świata FIFA 2010 w RPA
Oryginalne wydanie – 27 kwietnia 2010 r.
Wydawca – EA Sports
Formaty – Xbox 360, PlayStation 3, Wii, PSP
Drużyny – 199

W tym momencie EA zmieniło zdanie na temat gry FIFA: wszystko zaczęło się zgadzać, a gra zaczęła sprawiać dużo większą satysfakcję. Grając dziś w coś takiego jak FIFA 09, z łatwością dostrzeżesz fundamenty, na których opierają się dzisiejsze gry z serii FIFA.

Nieuniknione powiązanie z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej w 2010 roku również stanowiło duży postęp, oferując najbardziej kompletny pakiet dla każdego, kto nie może się doczekać turnieju w RPA.

 

Dzięki możliwości grania jako 199 z 204 drużyn narodowych, które brały udział w kwalifikacjach (pozostałe pięć, w tym Erytrea i Guam, nie znalazły się w grze z “różnych powodów”), był to najbardziej wszechstronny tryb kwalifikacyjny, jaki do tej pory pojawił się w grze o Mistrzostwach Świata.

Oczywiście nie zabrakło też pełnego turnieju, z wszystkimi 10 stadionami, a także kilkoma z regionów kwalifikacyjnych i kilkoma ogólnymi (aby faza kwalifikacyjna miała inny charakter).

Pozytywne przyjęcie trybu scenariuszy z gry z 2006 roku sprawiło, że powrócił on w 2010 roku, ale tym razem z miłym dodatkiem: oprócz trybu Story of Qualifying zawierającego kilka scenariuszy z kampanii kwalifikacyjnych z 2010 roku, można było również pobrać darmową aktualizację w trakcie trwania mistrzostw świata i zagrać w nowe scenariusze oparte na meczach RPA 2010 tuż po ich zakończeniu.

2014 FIFA World Cup Brazil
Oryginalne wydanie – 15 kwietnia 2014 r.
Wydawca – EA Sports
Formaty – Xbox 360, PlayStation 3
Drużyny – 203

Mimo że Xbox One i PlayStation 4 pojawiły się pięć miesięcy wcześniej, EA postanowiło nie przenosić swojej gry 2014 World Cup na kolejną generację.

Posiadacze Xbox 360 i PS3 dostali więc do wyboru wszystkie 203 drużyny narodowe, które wzięły udział w kwalifikacjach, a także możliwość wzięcia udziału w mundialu online przeciwko innym graczom.

 

Popularny tryb scenariusza Story Of Qualifying powrócił ponownie, podobnie jak aktualizacje online dające nowe scenariusze oparte na prawdziwych meczach Mistrzostw Świata (tym razem były one dostępne zaledwie godzinę po zakończeniu meczu).

Nowy tryb turnieju online o nazwie Road To Rio De Janeiro również nadał grze nieco dłuższej żywotności, ponieważ gracze pokonywali drogę przez każdy z 12 obiektów, biorąc udział w ligach online i próbując zdobyć wystarczającą liczbę punktów, aby przejść do następnego miejsca.

Wtedy jeszcze o tym nie wiedzieliśmy, ale to była potencjalnie ostatnia samodzielna gra o Pucharze Świata.

FIFA 14
Premiera DLC – 29 maja 2014 r.
Wydawca – EA Sports
Formaty – Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360, PlayStation 3, PC
Drużyny – 32

Ponieważ oficjalna gra mundialowa nie została udostępniona na konsole Xbox One ani PS4, pierwsi użytkownicy systemów next-genowych musieli zadowolić się darmową aktualizacją do trybu Ultimate Team w grze FIFA 14.

Był to tryb oddzielny od głównego Ultimate Team i oferował turnieje dla jednego gracza oraz turnieje online, pozwalając rozegrać Mistrzostwa Świata przeciwko prawdziwym lub sztucznym przeciwnikom.

Dodano także kilka nowych przedmiotów Ultimate Team o tematyce mundialowej: 32 herby i zestawy drużyn narodowych, oficjalną piłkę meczową World Cup 2014 oraz jeden stadion – Estadio do Maracana.

Można więc śmiało powiedzieć, że tym razem wygrali ludzie z poprzedniej generacji.

FIFA 18
Premiera DLC – 29 maja 2018 r.
Wydawca – EA Sports
Formaty – Xbox One, PlayStation 4, Switch, PC
Drużyny – 32

Po raz pierwszy od 36 lat, nie było samodzielnej gry o Mistrzostwach Świata.

Właściciele gry FIFA 18 mogą pobrać bezpłatną aktualizację, która zawiera nowy tryb turniejowy World Cup 2018, zawierający wszystkie 32 międzynarodowe drużyny ze zaktualizowanymi zestawami i składami, prawdziwą piłkę meczową i wszystkie 12 rosyjskich stadionów.

Tymczasem tryb Ultimate Team otrzymuje aktualizację podobną do tej w FIFA 14, z oddzielną sekcją World Cup Ultimate Team, która pozwala stworzyć własne składy z 32 drużyn w turnieju.

Chociaż jest to przyzwoite i przechodzi czas, jest coś nieco rozczarowujące o nie ma prawdziwej gry World Cup, z rund kwalifikacyjnych i scenariuszy i rzeczy, jak to.

Gry ‘eventowe’ takie jak ta mogą mieć tylko ograniczoną żywotność, ale pomagają wprowadzić cię w nastrój Pucharu Świata, póki trwają, w sposób, w jaki zwykłe dodanie nowych graczy i stadionów nie robi tego.

Porzucenie tego trybu ma w pewnym sensie sens: Tryb Ultimate Team jest zdecydowanie największym źródłem pieniędzy dla EA – każdego roku firma zarabia na mikrotransakcjach około 650 milionów dolarów.

Mimo to, choć może się to wydawać mało prawdopodobne, trzymamy kciuki za to, że gdy nadejdzie Katar 2022, EA powróci do swoich starych sposobów i powróci do bardziej tradycyjnej metody zdobywania pieniędzy za pomocą gry będącej spin-offem Pucharu Świata.

zródlo-tiredoldhack.com