EA zadebiutuje ze swoim oprogramowaniem antycheatowym na poziomie jądra w FIFA 23.

EA ujawniło ostatnio więcej szczegółów na temat działania nowego systemu antycheatowego. W związku z tym, że w grze FIFA 23 pojawi się cross-play, oczekiwano, że Electronic Arts podniesie poziom zabezpieczeń w grze, ze względu na szalejących cheaterów i programy cheatujące dostępne na PC.

Czym jest EA AntiCheat (EAAC)?

EAAC jest rozwiązaniem anti-cheat i anti-tamper  które zostało opracowane przez Electronic Arts.

W ostatnich latach twórcy cheatów na PC coraz częściej sięgali po cheaty i techniki oszukiwania działające w jądrze gry więc jedynym niezawodnym sposobem na ich wykrycie i zablokowanie przez EA jest posiadanie narzędzia antycheatowego działającego również w trybie jądra.

Według EA, ochrona trybu jądra jest “absolutnie niezbędna” dla konkurencyjnych gier z trybami online, takich jak FIFA 23, w celu zapewnienia uczciwej gry i równego traktowania oszustów.

Jak działa EAAC?

Narzędzie EAAC zostanie zainstalowane wraz z grą FIFA 23 i aby je usunąć, będziesz musiał odinstalować grę. Narzędzie to wykrywa aplikacje innych firm próbujące współdziałać z grą FIFA 23 i uniemożliwia im wstrzyknięcie do gry lub zmianę plików w grze.

EAAC będzie działać zarówno w trybie online, jak i dla pojedynczego gracza i zostanie zamknięty po wyjściu z gry. Ponieważ narzędzie to zostało stworzone w celu powstrzymania oszustw online, możesz zapytać, dlaczego angażuje się w tryby dla pojedynczego gracza. Argumentem EA jest to, że twórcy oszustw używają trybów dla pojedynczego gracza do inżynierii wstecznej gry lub eksperymentują z uszkodzonymi plikami gry, aby pomóc im w stworzeniu oszustwa, a następnie wprowadzają te zmiany do trybów gry wieloosobowej online.

Niektórzy użytkownicy obawiają się o swoją prywatność, dając taki poziom dostępu do swojego sprzętu, ale EA zapewniła, że EAAC nie zbiera żadnych informacji o historii przeglądania stron, aplikacjach, które nie są związane z grami EA, ani o niczym, co nie jest bezpośrednio związane z ochroną antycheatową.

Czy modding będzie nadal możliwy w FIFA 23?

Ponieważ narzędzie EAAC będzie działało zarówno w trybie online, jak i w trybie dla pojedynczego gracza, modowanie w takiej formie, jaką obecnie znamy, nie będzie możliwe, przynajmniej przez jakiś czas.

Programy modyfikujące, takie jak Cheat Engine czy Aranaktu Live Editor, nie będą mogły działać z EAAC, a zmienianie lub modyfikowanie plików za pomocą narzędzi takich jak FET będzie należało do przeszłości. Jedynym narzędziem, które może pozwolić na pewne modyfikacje w FIFA 23 będzie RDBM, ponieważ modyfikuje on tylko zewnętrzne pliki takie jak składy czy pliki ustawień.

Podsumowanie

Narzędzie antycheat jest świetnym dodatkiem dla trybów online, takich jak FUT czy Pro Clubs, ale nie ma sensu stosować go w trybach dla pojedynczego gracza, takich jak tryb kariery.  Według mnie zabija to prawie całą przyjemność z grania offline w FIFE, i fanów grania w karierę przerzuci na starsze FIFY lub wręcz wprost w ramiona PES 2021 który ma jednak dużo lepszą karierę (a wraz z modami praktycznie FIFA nie ma podejścia do gry). Jednak tym ea nie ma co się przejmować- w końcu w 99% FIFA jest kupowana dla FUT. Mimo to może oznaczać to wbicie gwoździa w i tak już bardzo słabą scenę modderską.

Wiadomo, że deweloperzy EA nigdy nie byli fanami graczy szperających w ich plikach w grze i wygląda na to, że w końcu znaleźli wymówkę, aby powstrzymać modderów przed modowaniem ich najpopularniejszej gry sportowej. Ostatni trend płatnych modów z pewnością nie pomógł również, ponieważ EA zaczęła zakazywać ich w grach takich jak The Sims 4.