[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”news 01″ _builder_version=”3.19.7″ header_text_align=”justify” text_line_height=”1.5em” saved_tabs=”all”]

Już niedługo startuje kampania reklamowa FIFY 20, ale ciągle nie wiemy jakie zmiany są szykowane dla kolejnej edycji gry. EA Play bedzie 8 czerwca, więc pewnie wtedy zobaczymy trailer gry. Ale EA już powoli puszcza oko co do zmian w gameplayu. Oto treść tekstu zamieszczonego na stronie EA:

Czołem, miłośnicy serii FIFA!

EA PLAY i prezentacje nowych produktów już za pasem. Dlatego też chcieliśmy opowiedzieć trochę o rozgrywce w serii FIFA i zaznaczyć, nad którymi jej filarami będziemy pracować w kolejnym roku.

Przez cały sezon wsłuchiwaliśmy się w Wasze uwagi i opinie. Teraz chcielibyśmy poruszyć kilka spraw, o które nas regularnie pytaliście różnymi kanałami, a także dlaczego niektóre problemy nie zostały rozwiązane w ostatnich aktualizacjach.

Chcemy też wstępnie zarysować parę rzeczy, nad którymi pracujemy z myślą przyszłość . Mamy nadzieję, że uda nam się odpowiedzieć na część najczęściej zadawanych pytań, a także wyjaśnić, jaki priorytet nadaliśmy Waszym najnowszym opiniom i nad czym aktualnie pracujemy. Żeby nie było niejasności: żadna z opisanych poniżej rzeczy nie zmieni się w FIFA 19, ale jest przygotowywana z myślą o następnej odsłonie serii.

W tym artykule skupimy się na silniku meczowym, ale chcemy też podkreślić, że wciąż pracujemy nad poprawieniem płynności rozgrywki sieciowej. Zamierzamy nieustannie monitorować sytuację w tym elemencie gry i informować Was o podejmowanych działaniach. Poruszymy tu sprawę opinii graczy na temat obecnej rozgrywki, ale warto też pamiętać, że już niedługo ogłosimy znacznie więcej na temat nadchodzących zmian oraz ujawnimy nowe informacje o innowacjach m.in. w trybie kariery i wirtualnych klubach. Wasze opinie są dla nas ważne i wkrótce będziemy mogli powiedzieć coś więcej na temat dodatkowych funkcji i zmian w trybach rozgrywki.

Aktualizacje modyfikujące rozgrywkę

Co roku zespół projektujący rozgrywkę dokłada starań, aby ją nieustannie szlifować, np. wprowadzając do każdej kolejnej edycji gry FIFA duże aktualizacje oraz nowe mechaniki, tryby i funkcje. Wraz z pojawieniem się możliwości gry wieloosobowej online i regularnym nadsyłaniem opinii przez graczy nasze zespoły mogły rozwiązywać pewne problemy poprzez „łatanie” różnych obszarów rozgrywki, które nie działały tak, jak powinny. W miarę upływu lat na znaczeniu coraz mocniej zyskiwała zawartość dynamiczna. Drobne poprawki i duże pakiety zawartości z nowymi kampaniami, różnymi elementami, skanami głów zawodników czy aktualizacjami składów zaczęły się pojawiać coraz regularniej i były coraz bardziej cenione przez Was, graczy.

Sprawa z poprawianiem i rozbudowywaniem rozgrywki jest o wiele bardziej złożona. Bierzemy pod uwagę uwagi przesyłane przez różnych graczy – zawodowych, regularnych i okazjonalnych. W każdej nowej wersji gry FIFA dążymy do osiągnięcia właściwej równowagi między przystępnością a nagradzaniem osób o lepszych umiejętnościach, co potem w miarę możliwości regulujemy kolejnymi aktualizacjami.

Chociaż zawsze staramy się dać Wam jak najlepiej dopracowany silnik meczowy, pewne zmiany są trudne do wprowadzenia w trakcie sezonu. Weźmy na przykład grę FIFA 19 i obronę SI. Ten system ma duży wpływ na wiele innych mechanizmów. Aby odpowiednio wyregulować grę SI w obronie, potrzebujemy odpowiednio dużo czasu, by uwzględnić wpływ naszych zmian na inne aspekty meczów. W przeciwieństwie do celności strzałów z pierwszej piłki, która jest czymś zupełnie oddzielnym od reszty spotkania i którą możemy regulować dowolnie, bo nasze zmiany nie wpływają na inne elementy rozgrywki.

Uwagi graczy

Podejmujemy już pewne kroki, aby uwagi graczy uwzględniać na wcześniejszym etapie powstawania gry. W tym roku rozpoczęliśmy nasz wewnętrzny cykl spotkań, na których analizujemy Wasze opinie wcześniej niż dotąd, a także włączyliśmy w ten proces najbardziej popularnych twórców materiałów (Game Changers) i zawodowych graczy, abyśmy mieli pewność, że uwzględniamy różne punkty widzenia. Trzeba tutaj zaznaczyć, że społeczność graczy FIFA jest olbrzymia, a opinie napływają do nas z różnych źródeł i bywają bardzo zróżnicowane. Podczas prac nad kolejną odsłoną serii stawiamy sobie za cel ogólną poprawę jakości i dokonanie najważniejszych zmian, o które nas prosicie.

Aktualne priorytety

Po wielu spotkaniach i zgromadzeniu opinii graczy z forów, ankiet, filmów, blogów i dyskusji w serwisach społecznościowych zdołaliśmy przygotować aktualizacje, które naprawiły lub poprawiły najważniejsze rzeczy już na wczesnym etapie cyklu życia gry FIFA 19, w tym: woleje z wyskoku, dynamiczne taktyki podczas meczustrzały finezyjne z pierwszej piłki, pressing w obronie, strzały blisko słupkówblokowanie strzałów przez kolegów z drużyny, szybkość animacji odbioru, zmęczenie zawodników przy nieustannym pressingu w defensywiedodatkowe zmiany w strzelaniu i sztuczkachprecyzyjne strzały finezyjne, wielkość okna przy wykończeniu precyzyjnym oraz ruch bramkarzy.

Poniżej zamieściliśmy wykaz dodatkowych funkcji, mechanizmów i zmian, o które prosili gracze i nad którymi aktualnie pracujemy w pierwszej kolejności pod kątem FIFA 20:

Obrona SI

Wiele pracy wkładamy w poprawę ruchu, ustawiania się i reakcji piłkarzy sterowanych przez SI, o co regularnie prosiło nas wielu graczy:

  • Nowy system obrony – odświeżyliśmy mechanizmy gry obronnej, w tym ustawianie się i reakcje na wydarzenia boiskowe czy zmiany tempa rozgrywania akcji. Będziemy kładli nacisk na ręczne sterowanie obroną i nagradzali ten sposób obrony przed atakami przeciwnika.
  • Wprowadzimy nowy system zaplanowanych odbiorów, który będzie wynagradzał ręczne decydowanie o próbach odbioru i dobieranie takich animacji, które przynoszą większą korzyść dla zespołu (np. przejęcie posiadania albo odkopanie piłki w stronę najbliższego partnera).
  • Zmniejszymy skuteczność pressingu i pressingu kolegi poprzez zwiększenie odległości krycia przez piłkarzy (w tym partnerów z drużyny sterowanych przez SI) i opóźnienie ich reakcji na zmiany kierunku ruchu zawodnika prowadzącego piłkę, tak aby automatyczny odbiór lub blok zdarzały rzadko. W ten sposób ręczne sterowanie obroną nie tylko będzie skuteczniejsze, ale też będzie przynosiło lepsze rezultaty.
  • Ulepszymy system kontroli tempa, aby obrońcy sterowani ręcznie przez gracza poruszali się zwinniej i dokładniej odwzorowywali ruchy drążka.

W naszym odczuciu te różne systemy i mechanizmy sprawią, że różnica między sterowaniem ręcznym a sterowaniem przez SI w obronie będzie wyraźna, o co prosiło nas wiele osób w trakcie sezonu FIFA 19.

Powtarzalność strzałów w sytuacjach sam na sam

Pracujemy w pocie czoła nad poprawą zachowania piłkarzy w stuprocentowych sytuacjach sam na sam z bramkarzem:

  • Strzały w takich okolicznościach będą celniejsze, co da więcej skutecznych strzałów i większą powtarzalność stuprocentowych sytuacji w obrębie pola karnego.
  • Zajmiemy się też strzałami na pustą bramkę. Gra będzie nagradzać za wypracowywanie „setek” (w tym sam na sam czy na pustą bramkę), czego domagało się wielu graczy.
  • Pochylimy się też nad refleksem bramkarzy, a konkretnie nad ich zachowaniem w sytuacjach sam na sam, tak aby rzadziej zdarzały się „nadludzkie” interwencje, a sami bramkarze poruszali się bardziej naturalnie i dawali atakującym więcej możliwości zdobycia bramki.
  • Poprawimy też strzały zewnętrzną częścią stopy, a dodatkowo ograniczymy możliwość ich wykonywania tylko do piłkarzy z odpowiednią cechą.
  • Zmiany wysokości i siły strzałów sprawią, że strzały po ziemi oddane z niewielką siłą będą podobne do mocnych niskich strzałów, co da większą powtarzalność zachowania piłkarzy i lepsze okazje bramkowe.

 

Precyzyjne wykończenie

Dostaliśmy od Was mnóstwo uwag na temat systemu precyzyjnego wykończenia – nowej mechaniki dodanej w grze FIFA 19. W kolejnej odsłonie serii wprowadzimy kolejne poprawki wynikające wprost z Waszych opinii:

  • Zmniejszymy okno czasowe na uzyskanie zielonego strzału (z 2–4 klatek do 2 klatek dla wszystkich strzałów), tak aby uzyskanie idealnego strzału wymagało lepszego wyczucia.
  • Zmniejszymy nieco celność precyzyjnych strzałów, chociaż uderzenia „zielone” nadal będą celniejsze od uderzeń bez wykorzystania tego systemu.
  • Trudne do wykonania strzały pod kątem 180° będą teraz słabsze, nawet przy „zielonym” precyzyjnym wykończeniu.

 

Dośrodkowania i strzały z woleja

W kolejnej odsłonie serii zmniejszymy skuteczność dośrodkowań i uderzeń na bramkę z woleja:

  • Większa trudność i większy margines błędu– dośrodkowania bezpośrednio z górnych piłek (z woleja) będą mniej celne i bardziej nieprzewidywalne.
  • Uderzenia głową w sytuacjach, kiedy do piłki skacze dwóch zawodników i sobie nawzajem przeszkadza, będą trudniejsze i zasadniczo mniej celne.
  • Mniejsza celność uderzeń z woleja – strzały z powietrza będą mniej celne i bardziej nieprzewidywalne.

Pracę nad tymi zmianami zaczęliśmy od szczegółowej analizy różnych filmów i przykładów nadsyłanych przez graczy (w tym zawodowych) przez cały sezon FIFA 19.

Serie sztuczek technicznych

Jednym z najczęściej podnoszonych przez graczy problemów z rozgrywką w FIFA 19 jest łączenie sztuczek technicznych w serie, co daje bardzo dużą przewagę i mocno utrudnia grę w obronie. Zdecydowaliśmy się wprowadzić margines błędu do kolejnych sztuczek, co zwiększa ryzyko utraty panowania nad piłką. Niedokładność rośnie wykładniczo, jeśli ktoś wykona jedna po drugiej więcej niż dwie sztuczki. W ten sposób każdy kolejny trik będzie trudniejszy do prawidłowego wykonania niż poprzedni.

Złożone sztuczki, takie jak El Tornado czy podbicia piłki, będą domyślnie bardziej podatne na błąd. Podczas ich wykonywania piłkarze będą częściej tracili kontrolę nad futbolówką niż w przypadku łatwiejszych trików.

Ustawianie się przy stałych fragmentach gry

Gracze uświadomili nam, że w wielu przypadkach niski obrońca krył wysokiego napastnika, albo że zawodnik groźny w powietrzu nie ustawiał się w polu karnym. Pracowaliśmy nad poprawieniem procesu decyzyjnego w takich sytuacjach, co powinno dać bardziej realistyczne krycie i ustawianie się zawodników obu drużyn przy stałych fragmentach gry.

Ręczne sterowanie bramkarzem

W przyszłości ręczne sterowanie bramkarzem będzie znacznie mniej skuteczne. Golkiper będzie poruszał się wolniej i w sposób bardziej realistyczny. Gracze używający prawego drążka do sterowania bramkarzem teraz będą musieli wybrać jeden konkretny kierunek, co zwiększy ryzyko związane z takimi eskapadami. Zebraliśmy opinie na temat tej mechaniki podczas niedawnych spotkań z graczami regularnymi i zawodowymi i jesteśmy przekonani, że wprowadzone zmiany rozwiążą zgłaszane problemy.

Podania

Przez cały sezon FIFA 19 docierały do nas różne głosy na temat systemu podań. Poniżej zebraliśmy zmiany na tym polu, które wprowadzimy w kolejnej odsłonie serii:

  • Większa niedokładność podań w trudnych sytuacjach – podania pod kątem 180 stopni, z pierwszej piłki i pod presją rywala teraz będą słabsze i bardziej niecelne, co zmniejszy ich skuteczność i ułatwi przeciwnikowi przechwycenie piłki.
  • Większa dokładność podań w bardzo prostych sytuacjach. Podania wykonywane bez presji rywala, przy dobrym ułożeniu ciała, bez przeciwników między podającym a adresatem będą co do zasady celniejsze.
  • Przy wykonywaniu podań po ziemi i prostopadłych będzie dostępny nowy rodzaj podań – kontrolowane przez gracza lekko podcięte. Chodzi o piłki zagrane na niewielkiej wysokości nad ziemią w celu uniknięcia nogi obrońcy. Ten rodzaj podań nie będzie już wykonywany kontekstowo i będzie wymagał ręcznego wydania odpowiedniego polecenia.
  • Mechanika mocnego podania i ruszenia do przodu pozwoli wykonać mocniejsze rozegranie z klepki w celu uzyskania lepszej mobilności przy konstruowaniu ataku. W rezultacie mechanika „ręcznego podania” dostępna pod tą kombinacją przycisków (L1/LB+R1/RB+podanie) zostanie usunięta.

Przełączanie między piłkarzami

Przez cały sezon FIFA 19 gracze zgłaszali nam, że w niektórych sytuacjach nie mogli dopaść zawodnikiem do bezpańskiej piłki, ponieważ gra nie chciała ich na niego przełączyć. Pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu oraz większą przejrzystością mechanizmu przełączania wspomaganego, do którego dodamy opcję automatycznego przełączania przy górnych i bezpańskich piłkach.

Pisaliście nam też, telegraf nie zawsze dobrze wybierała nowego piłkarza. Pracujemy nad dokładnością przełączania w różnych scenariuszach, w tym przy górnych piłkach, rykoszetach i dośrodkowaniach. Zamierzamy też poprawić przełączanie prawym drążkiem, aby działało szybciej i dawało powtarzalne rezultaty, a także udoskonalić algorytm automatycznego przełączania na piłkarza znajdującego się najbliżej piłki.


NASTĘPNE KROKI

Napisaliśmy ten artykuł, ponieważ chcieliśmy koniecznie objaśnić najważniejsze planowane zmiany w rozgrywce, z czego wynikają i jaki kierunek obieramy. Uznaliśmy, że najlepiej będzie to zrobić teraz, przed pierwszymi oficjalnymi prezentacjami, i w ten sposób pokazać, że najważniejsi tu jesteście Wy – nasi najbardziej oddani gracze. W miarę zbliżania się nowego sezonu serii FIFA będziemy przekazywać więcej informacji o rozgrywce, w tym o nowych funkcjach i nowościach w różnych trybach, m.in. FUT, trybie kariery czy wirtualnych klubach, ale najważniejsze są Wasze uwagi i zasługujecie, by wiedzieć, jak zamierzamy rozwiązać największe bolączki gry FIFA 19.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Dodaj komentarz